رئیس بنیاد سلامت رضوی گفت: ۸ دارالشفاء از سوی آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه‌ای مشهد احداث می‌شود.

۸ دارالشفاء از سوی آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه‌ای مشهد احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، محمود شبستری امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های بنیاد سلامت رضوی ویژه پیاده‌روی اربعین و دهه آخر صفر در محل ساختمان پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: بنیاد سلامت رضوی از اواسط سال 96 با حضور نخبه‌های علمی با هدف همسویی فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی سه مجموعه دارالشفاء امام رضا(ع)، بیمارستان رضوی و موسسه خدمات دارویی در آستان قدس رضوی تاسیس شده است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار پزشکان قلب ایران و اروپا در آذرماه در مشهد تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت آستان قدس رضوی با مشارکت دانشگاه فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد سلامت رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت با تاسیس سامانه جامع برای زائرین سلامت برنامه سلامت آنها همه خدمات مورد نیاز در یک بسته جامع منظم طراحی و قبل از ورود به ایران اطلاع رسانی به آنها انجام می‌گیرد.

شبستری با اشاره به کمیته علمی و دانشجویی در حوزه علمی و خدماتی اظهار داشت: حضور فعال و خدمت بی مزد و پاداش تحت عنوان خادمیار سلامت از ابداعات خوب ما است که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی استفاده کنیم و همچنین از آنها خواسته‌ایم با فکر و ایده‌های خلاقانه خود ما را در جهت انجام هرچه بهتر ماموریت بنیاد یاری رسانند.

وی افزود: هم اکنون در دارالشفاء امام رضا (ع) 420 پرونده شفاجو داریم که هیچگونه هزینه درمانی از این عزیزان گرفته نمی‌شود همچنین با کمک آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی 12 قطعه زمین را در در نقاط حاشیه شهر شناسایی کردیم که قرار است دارالشفاء تاسیس شود تا برای انجام خدمات تخصصی و فوق تخصصی دیگر لازم نباشد به مرکز شهر مراجعه کنند.

در ادامه رئیس بنیاد سلامت رضوی تصریح کرد: به دلیل کمبود و نیاز مراکز خدامت بهداشتی و درمانی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا, آستان قدس رضوی متولی و شروع کننده این حرکت شد و سال گذشته 20 اتوبوس تجهیز شده و 20 پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت خادمیاران سلامت حدود 30 هزار خدمات سرپایی و عمل‌های مختلف انجام دادند, همچنین همکاری خوبی بین آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تدارک امنیت این بیمارستان صحرایی شکل گرفته است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.