فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه تاکید کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن عمدتا مبتنی بر تامین نیازهای امنیتی رژیم صهیونیستی است.

گرینبلات: طرح صلح آمریکا مبتنی بر امنیت اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در گفتگو با روزنامه "تایمز آف اسرائیل" این مسئله که در طرح صلح آمریکا ایده ایجاد کنفدراسیون میان فلسطین و اردن ارائه شده باشد، را رد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که در تلاش برای پیشبرد صلح میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی و ارائه راهکاری جدید برای این منظور است که این طرح به معامله قرن معروف شده است. ترامپ اواخر ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد که ظرف 2، 3 یا 4 ماه آینده از این طرح رونمایی خواهد کرد.

گرینبلات اظهار داشت که طرح صلح آمریکا مشتمل بر حل تمامی مسائل نهایی از جمله مسئله آوارگان است و عمدتا بر دغدغه ها و نیازهای امنیتی رژیم صهیونیستی متمرکز است.

فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه گفت که با این حال دولت آمریکا در نظر دارد با مسائل مربوط به فلسطینیان نیز منصفانه برخورد کند.

لازم به ذکر است که روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت آمریکا در پی جانبداری صریح و علنی این کشور از رژیم صهیونیستی به ویژه پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت خود به این شهر قطع شده است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.