پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که کتاب‌هایی که علیه سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نوشته شده‌اند، احتمالاً در صدر پرفروش‌های این کشور در سال ۲۰۱۸ قرار خواهند گرفت.

چرا آمریکایی‌ها به آثار ضد ترامپ علاقه دارند؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، کتاب جددی باب وودوارد که با عنوان «وحشت» منتشر شده، توانسته طی ماه گذشته جای خود را در میان کتابفروشی‌های آمریکا بازکند. این اثر که گفته می‌شود حقایق ناگفته بسیاری درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را افشا می‌کند، با استقبال چشمگیری مواجه شده است. در ابتدا، حدود 700 هزار نسخه از این کتاب در روز نخست عرضه به فروش رسید و بعد از چند روز اعلام شد که «وحشت» توانسته پس از «برو و دیده‌بانی بگمار»، اثر  هارپر لی در سرعت فروش رکورد خوبی از خود به جا بگذارد.

رسانه‌های آمریکا حالا بعد از حدود یک‌ماه از چاپ این اثر عنوان کرده‌اند که «وحشت» در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این کشور است و پیش‌بینی می‌شود که جزو پنج اثر پرفروش آمریکا در سال 2018 مطرح شود. هم نسخه الکترونیک و هم نسخه مکتوب این اثر در ماه گذشته در صدر فروش بازار آمریکا قرار داشت. تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است که ترامپ پس از انتشار «وحشت» آن را جوک و شوخی خواند و سپس اعلام کرد که خود او کتاب واقعی را خواهد نوشت.

مرثیه‌ای دیگر برای آمریکا

بازار کتاب آمریکا در سال 2018 شاهد انتشار آثار متعددی در له یا علیه ترامپ بود؛ کتاب‌هایی که هرکدام در بازه زمانی خاصی توانستند برای مدتی در صدر پرفروش‌های کتاب آمریکا قرار گیرند. در این میان اقبال بیشتر با کتاب‌هایی بود که علیه ترامپ نوشته شده است. این میزان استقبال از دلایل مختلفی سرچشمه می‌گیرد؛ از توییت‌های جنجالی ترامپ درباره هر یک از این کتاب‌ها گرفته تا علاقه آمریکایی‌ها به خواندن آثاری از این دست، با وجود همه این موارد، این میزان استقبال بیانگر یک سوال جدی را در ذهن ایجاد می‌کند: آیا این نشانه‌ای است از کم شدن محبوبیت ترامپ در میان آمریکایی‌ها؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.