با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر ستاد اقامه نماز استان پوستر فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز رونمایی شد.

پوستر فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهارکرد: بسیار مفتخریم که با همکاری ستاد اقامه نماز در این اقدام فرهنگی شریک هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ارزش های الهی نماز است افزود: زیباترین جلوه زندگی نماز است که اگر با اعتقاد قلبی صورت گیرد برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی جاری خواهد شد.

وی با تاکید برآنکه باید در ترویج فعالیت ها دینی از ابزار های نوین بهره جست افزود: در دنیای کنونی که ابزار تبلیغات تغییر یافته دنیای مجازی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد بنابراین می توان با نگاه زیباشناسانه و عمل به وعده ها مردم را به فعالیت های دینی دعوت کرد.

مروارید افزود: می توان با بهره گیری از این ابزار نوین برای نوجوانان که وارد به سن تفکر و تعقل شده اند، این ارزش را تبیین کرد.

وی استفاده از ابزار هنر یکی از تاثیرگذارترین روش ها دانست و افزود: می توان با بهره گیری از ظرفیت عظیم شعر، داستان، نمایش، فیلم و ... زیبایی کلام اهل بیت(ع) را گسترش داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم با برگزاری مناسب این اجلاس  الگوی خوبی را در کشور پدید آوریم و ماحصل آن احیاء امر خداوند و نیز آبادانی مساجد کشور باشد.

در ادامه حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با اشاره به همکاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه های فرهنگی و دینی گفت: این طرح یکی دیگر از طرح هایی بود که با این اداره کل برگزار کردیم.

وی با اشاره مسابقه ساجدان عاشق گفت:  این طرح به منظور آشنایی با سبک زندگی امام حسین (ع) و یاران ایشان با محور نماز، قرآن و ولایت از نخستین روز ماه محرم در استان خراسان رضوی در دست اجرا است که با همکاری این اداره کل برگزار می شود .

حجت الاسلام سبحانی نیا اشاره کرد: روزانه به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود و در صورت شرکت کردن علاقمندان در 15 روز متوالی جوایزی نفیس به رسم یادبود به آنها اهدا خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز را  با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در این استان منتشر شد.

حجت الاسلام کاظمی نسب بیان داشت: موضوعات این دوره از فراخوان اجلاسیه شامل شیوه‌های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک، مهارت‌های دعوت به نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، راهای دعوت به نماز در خانواده،‌روش‌های دعوت همسالان به نماز، راه‌های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه، شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز در ادارات ( مدیران و کارکنان) و روش‌ها و مهارتهای مبلغین و روحانیون در دعوت به نماز است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌ «ایده‌ها و تجربیات موفق»، «آثار ادبی و هنری شامل کتاب، مقاله، شعر، رمان، قصه و خاطره»، «فیلم نامه»، «نمایش نامه»، «فیلم کوتاه»، «مستند»، «پویانمایی»، «موشن گرافی»، «طرح های گرافیگی( پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله) و «محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی و فرهنگی و آموزشی ارائه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این اجلاسیه با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد اقامه نماز استان، صدا و سیمای خراسان رضوی و سازمان بهزیستی برگزار می شود.

در ادامه این مراسم از فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با حضور نمایندگان دستگاههای عضو رونمایی شد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.