خراسان شمالی-جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی و آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورا برگزار شد.

فرهنگ ایثار را با ابزار هنر به نسل جوان معرفی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان که با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، لزوم بهره مندی موثر از ابزار هنر برای انتقال ارزش ها به نسل امروز را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: ارائه کارهای پژوهشی این حوزه با ساخت فیلم و هنرهای نمایشی را باید جایگزین سخنرانی ها کرد و به عبارتی باید فعالیت ها را سمعی بصری کنیم.

وی ادامه داد: برای ترویج هر چه بیشتر و بهتر ارزش ها و فرهنگ ایثار و شهادت باید خود جوانان را پیش انداخت و ما مسئولان دولتی هم کارهای پشتیبانی را بر عهده بگیریم و محور اصلی کارها مردم باشند.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برای اجرای برنامه های یازده گانه شورا در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید زمان بندی لازم درنظر گرفته شود و دستگاه های مختلف با هم افزایی از امکانات یکدیگر استفاده مطلوب را داشته باشند.

خباز تصریح کرد: باید با نیازسنجی و انجام مطالعات لازم ابتدا بدانیم که مردم به ویژه نسل جوان از ما چه انتظاراتی دارند تا بر مبنای نتایج حاصل از پژوهش ها برنامه ریزی مطلوبی انجام گیرد و از ظرفیت بی نظیر مردم به ویژه نسل جوان برای پاسخگویی به این انتظارات بهره برداری درست داشته باشیم و همه بدانند که تصمیم های ما بدون حضور مردم بی اثر خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد هم لزوم آسیب شناسی سبک زندگی کنونی در جامعه را یادآور شد و گفت: شناخت درد نیمی از درمان است و بدانیم که باید فرهنگ ایثار و شهادت را هنرمندانه به نسل جدید منتقل کنیم.

در پایان این نشست پس از اظهارنظر اعضای شورا درخصوص دستورکار جلسه، احکام اعضای جدید شورای فرهنگ عمومی استان ازجمله دکتر خباز استاندار خراسان شمالی که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.