خراسان شمالی- غلامحسین ساقی گفت: ۴۵۰ لیتر بر ثانیه از آب آشامیدنی شهروندان مرکز استان خراسان شمالی از سد شیرین دره تامین می شود.

بارندگی‌ها بخشی از آب شرب بجنورد را از مدار بهره‌برداری خارج کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: بارندگی های اخیر و ورود ناگهانی سیلاب به مخزن سد شیرین دره موجب افزایش کدورت شدید آب شد تا حدی که دیگر امکان پمپاژ و تصفیه این آب وجود نداشت به همین دلیل آب مصرفی سد شیرین دره به طور موقت از مدار بهره برداری خارج شده است.

وی گفت: ۴۵۰ لیتر بر ثانیه از آب آشامیدنی شهروندان مرکز استان خراسان شمالی از سد شیرین دره تامین می شود که اکنون به دلیل بارندگی های اخیر و ورود سیلاب به مخزن این سد، سبب افزایش کدورت و اختلال در تصفیه آب شرب شهر شده است.

وی اظهار کرد: گل و لای موجود در آب سد، چند برابر وضعیت نرمال بود و به همین علت از مدار خارج شد که این موجب قطع آب بخشی از شهر شده است .

مهندس ساقی افزود: همچنین طی چند روز گذشته به علت بروز مشکل برقی در یکی از چهار ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب سد به بجنورد، موجب شد تا در زمینه تامین آب شهر دچار مشکل شویم و هم اکنون با ورود گل و لای و سیلاب به مخزن سد، ناچار به حذف آن از مدار شدیم.

وی تصریح کرد: حجم مخازن ذخیره آب بجنورد بشدت کاهش یافته اما پیش بینی می شود این وضعیت به زودی به حالت نرمال برگردد و با کاهش کدورت موجود در آب، بتوانیم آب را تصفیه و وارد مدار بهره برداری نماییم.

ساقی خاطر نشان ساخت: با قطع جریان آب تحویلی از سد شیرین دره ، جهت جلوگیری از قطعی آب در مناطق مختلف بجنورد تمامی چاههای این شهر با توان تولید ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شده اند که اگر شهروندان عزیز نیز در این روزها همراه ما باشند و از مصارف غیر ضروری پرهیز نمایند مشکلی در تامین آب نخواهیم داشت.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.