خراسان شمالی- سید ابراهیم علوی با توجه به بارندگی های اخیر، وضعیت آب سد شیرین دره و دیگر سد های استان را تشریح کرد.

دو و نیم میلیون متر مکعب سیلاب وارد سد "شیرین دره" شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی،سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: در بارندگی هفته جاری، دو میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب سیلاب وارد سد شیرین دره شده است.

وی، حجم آب ذخیره شده در این سد در شرایط کنونی را ۳۳ میلیون متر مکعب، معادل ۵۳ درصد حجم مخزن این سد ذکر کرد و گفت: ذخیره موجود در مخزن این سد حدود هشت میلیون متر مکعب از حجم ذخیره شده در شرایط زمانی مشابه سال گذشته کمتر است.

وی تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه جاری تا کنون سه میلیون و ۷۲۰ هزار متر مکعب آب وارد سد شیرین دره شده که ۷۴۰ هزار متر مکعب آن برای مصارف مختلف رها شده است.

وی حجم کل گنجایش مخزن سد شیرین دره را در شرایط کنونی ۶۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردها علاوه بر مصارف کشاورزی و صنعتی منطقه، سالانه حدود ۲۰میلیون متر مکعب از آب این سد برای مصارف شرب و بهداشت شهر بجنورد اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به وجود شش سد در دست بهره برداری در این استان گفت: در شرایط کنونی در مجموع کمتر از ۳۸ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان وجود دارد که معادل ۱۷ درصد گنجایش مخازن این سدها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.