یک استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ در مقطع زمانی پیاده‌روی اربعین مسائل سیاسی موضوعیت نمی‌یابد و همه با یک مقصد و مقصود واحد به سمت حرم اباعبدالله(ع) حرکت می‌کنند. این حرکت به قدری گسترده و در عین حال دلنشین است که نمی‌توان جز معجزه از آن یاد کرد.

حجت‌الاسلام معینیان: پیاده‌روی اربعین را باید معجزه الهی در عصر حاضر دانست

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی معینیان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه اربعین در تعاملات بین دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به تغییراتی که در بُعد سیاسی کشور عراق و کشته شدن صدام رخ داد، تعاملات بین شیعیان دو کشور بیشتر شد و جریان اربعین این مراودات را تقویت کرد. جریان اربعینی باعث شد مبارزه‌ای که با مردم عراق داشتیم،‌ به باد فراموشی سپرده شود و این جز عنایات خداوند و محبت امام حسین(ع) حاصل نمی‌شد. 

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم وقتی مردم ایران وارد خاک عراق می‌شوند، از ابتدای ورودشان با پذیرایی گرم مردم عراق مواجه می‌شوند، افزود: این مردم با خلوص نیت و با عشق و ارادتی که به ساحت مقدس سیدالشهداء دارند، با زائران برخورد می‌کنند؛ لذا در مقطع زمانی پیاده‌روی اربعین هرگونه مسائل سیاسی موضوعیت پیدا نمی‌کند و همه با یک مقصد و مقصود واحد به سمت حرم اباعبدالله(ع) حرکت می‌کنند. این حرکت به قدری گسترده و در عین حال دلنشین است که نمی‌توان جز معجزه از آن یاد کرد.

وی با بیان اینکه تعامل بین قلوب زائران اربعین باعث تعاملات گسترده‌تر ایرانیان با عراقی‌ها می‌شود،‌ افزود: هر ساله جمعیت زائران رو به فزونی است. این مسأله نشان‌دهنده جذبه و کشش نوری الهی و از مجرای امام حسین(ع) به سوی جویندگان حق و حقیقت است.  

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.