نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن جایی که بتواند بهانه می‌گیرد، در غیر این صورت دروغ می‌گوید، اگر نشد بدون دروغ و بهانه هرجنایتی می‌کند، بعد ما بیاییم برخلاف استقلال و دین‌مان چیزی را تصویب کنیم فقط به‌این دلیل که بهانه به‌دست دشمن ندهیم؟

دشمن با دروغ و بهانه و حتی بدون آن هر جنایتی را انجام می‌دهد/ لایحه FATF با حیثیت ما بازی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ‌آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی که در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه ‌جمعه خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به‌روایت «العالم بزمانه لاتهجم علیه‌الوابس»؛ گفت: این حدیث، ‌حدیث مهمی است، اما معمولا به‌بخش اول آن توجه می‌شود، درحالی که توجه به‌بخش دوم حدیث از نظر وجود امام صادق(ع) بیشتر مورد توجه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه در ادبیات احادیث و روایات مشاهده می‌کنیم، ادبیات امام صادق(ع) با سایر ائمه(ع) متفاوت است؛ تصریح کرد: ایشان غالبا خطراتی که متوجه جریان فقاهت و روحانیت است را به‌اصحاب و شاگردان خود متذکر می‌شوند.

وی افزود: امام صادق(ع) در حدیث مذکور ضمن بیان راهبرد، خطر را هم اعلام می‌کنند و عمده نظر ایشان به‌خطر هجوم لوابس است که مختص علما است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: علما در زمان خود مورد هجوم لوابسی قرار می‌گیرند که روحانیت را از پا درمی‌آورد، اختلاف ایجاد می‌کند و روحانیت را به‌عنوان میراث‌بر معصومین(ع) به‌ضعف و سستی می‌کشاند.

وی با اشاره به‌معنای لوابس؛ بیان کرد: لوابس جمع لبس به‌معنای پوشش بوده، لَبسِ حقایق به‌معنای پوشش حقایق و لبس، ستر و پوشش برای واقعیت است، امام صادق(ع) می‌خواهند بگویند همه مشکلات از اینجا شروع می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ما حقیقت مسائل اجتماعی را هم با آن لباس و پوششی که مسأله پیدا کرده می‌شناسیم و آن پوشش غیرحقیقت است، این پوشش‌ها بر فکر، درک، ارزیابی‌ها و تصمیمات و گرایش‌های انسان هجوم می‌آورد و گاهی یک امر زشت را زیبا و یک حقیقت زیبا را با یک پوشش و لباس، زشت جلوه می‌دهد تا انسان به این حقیقت زیبا گرایش پیدا نکند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: لوابس اخلاص و عبودیت را از انسان می‌گیرد و دلبستگی‌ها و وابستگی‌های ناهنجار برای انسان به‌وجود می‌آورد و قهرمان این لوابس شیطان است.

وی با بیان اینکه ما در عرصه زندگی اجتماعی‌مان در دل خطر به‌سر می‌بریم و در هیچ زمانی مصونیت نداریم؛ اضافه کرد: در موقعیت‌های زندگی لوابس هم عوض می‌شود، اکنون نیز مورد هجوم این لوابس هستیم، اگر متوجه این خطر باشیم نوع مواجهه ما با مسائل تفاوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ما ممکن است مورد هجوم لوابس باشیم، اما رهبری به‌عنوان حجت امام معصومی که حجت خدا است، ‌مورد هجوم ‌نیست، معنای حجت این است که اگر من اطاعت کردم مورد مواخذه خدا قرار نمی‌گیرم، بنابراین کسی که ما اکنون می‌توانیم به‌او وصل شویم رهبری هستند، بنابراین همه عمل ما باید با ایشان تطبیق شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی؛ بیان کرد: آیا نمایندگان در بررسی این لوایح نباید مبنای رهبری را در نظر بگیرند؟ در همان نامه‌ای که ایشان نوشتند، اشاره کردند که مجلس باید بررسی کند.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند مبنای من در کنوانسیون‌ها همانی است که در دیدار با نمایندگان گفتم، گفتند این کنوانسیون‌ها جای دیگر برای تسلط بر کشورهای ضعیف پرورش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: حالا شما بررسی کردید، کارشناس‌تر از همه شما در این بررسی چه کسی بود؟ آیا از وزیر امور خارجه بالاتر بوده؟ آقای ظریف هم گفتند من و رئیس‌جمهور به‌شما تضمین نمی‌دهیم که با تصویب FATF همه مشکلات پولی و بانکی برطرف شود، بلکه این اقدام تنها بهانه را از آمریکا می‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه این لایحه با همه حیثیت ما دارد بازی می‌کند؛ گفت: آمریکا مگر زمانی که ایرباس ما را زد بهانه داشت؟ ۴۰ سال این بهانه‌ها بوده است، بهانه هم به‌دست دشمن ندهیم، او دروغ می‌گوید.

وی افزود: آمریکا در ۲۰ مایلی تروریست‌ها که حتی سازمان ملل هم به‌تروریست بودن آنها اذعان دارد، پایگاه نظامی زده و از آنها دفاع می‌کند بعد به‌ما می‌گوید، طرفدار تروریست هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن جایی که بتواند بهانه می‌گیرد، در غیر این صورت دروغ می‌گوید، اگر نشد بدون دروغ و بهانه هرجنایتی می‌کند، بعد ما بیاییم برخلاف استقلال و دین‌مان چیزی را تصویب کنیم فقط به‌این دلیل که بهانه به‌دست دشمن ندهیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به‌نمایندگان مجلس متذکر شد: رهبری مبنا دارند، با مبنای ایشان بررسی کنید، علما، مراجع و جامعه مدرسین هم بیانیه دادند و آن را خلاف شرع و استقلال دانستند، بعد شما به‌آن رای می‌دهید؟ ما باید به‌نمایندگانی که به‌این لایحه رأی موافق دادند بگوییم که چه خلافی کردند.

اشراف به‌مشکلات نمازگزاران از وظایف اصلی ائمه جماعات است

در ادامه این مراسم، مدیر مرکز رسیدگی به‌امور مساجد خراسان رضوی نیز با تأکید براینکه امام‌ جماعت نباید تنها به‌نماز و ارشاد مردم اکتفا کند؛ گفت: اشراف به‌مشکلات نمازگزاران و جامعه پیرامون خود از وظایف اصلی ائمه جماعات است.

حجت‌الاسلام محمد وفایی اظهار کرد: امام جماعت قبل از اینکه پیش‌نماز مردم باشد، باید امام مسجد و منطقه مسجد خود باشد.

وی اضافه کرد: امام جماعت به‌عنوان مدیر مسجد باید با کمک ارکان مسجد، هیات‌ امنا، بسیج و کانون نقش اساسی خود را که رسیدگی به‌مسائل و مهمات جامعه نمازگزار و جامعه اطرافش است را ایفا کند.

مدیر مرکز رسیدگی به‌امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه این ضعف تقریبا در مساجد سطح کشور فراگیر است؛ یادآور شد: ائمه جماعات بیشتر به‌نماز خواندن و برنامه‌های تبلیغی بسنده می‌کنند و کمتر به‌کم و کیف گرفتاری‌ها و مشکلات نمازگزاران و پیرامون مسجد می‌پردازند.

وفایی با اشاره به‌رویکرد ضعیف جوانان به‌مساجد، نماز و مسائل دینی؛ بیان کرد: امروز دشمن هدف اصلی تبلیغات خود را بر جوانان کشور و جهان اسلام متمرکز کرده است.

وی اضافه کرد: بی‌تردید، ائمه جماعات افراد بسیار مؤثر در هر استان، شهر، منطقه و فرماندهان این عرصه به‌شمار می‌روند، بنابراین ضمن قدردانی از زحمات این عزیزان، انتظار داریم که در ارائه رهنمودها و پیشنهادات ارزشمند و سازنده‌ای که در محدوده خود دارند، ما را بهره‌مند کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به‌امور مساجد خراسان رضوی هدایت‌گری و رسیدگی به‌امور نمازگزاران را وظیفه ائمه جماعات دانست و یادآور شد: لازمه این امر، اشراف بیشتر به‌امور است، با وجود مراجعات اداری روزمره بسیاری که وجود دارد، کار اساسی ما قطعا ورود در صحنه اجرا است، ورود در صحنه مساجد، در ارتباط با امام جماعت و در رأس آن امامان جمعه در شهرستان‌ها و ارتباط با هیات‌ امنا و ارکان مساجد، تا گره‌ای از کار آنها باز شود.

وفایی افزود: بنابراین، ائمه جماعات به‌هر نسبتی که بتوانند با سرکشی‌ها و ارتباطات خود با جامعه اطراف، اشراف بیشتری نسبت به‌حوزه خود پیدا کنند، نتایج بهتری می‌گیرند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.