خوزستان- یوسف عابدینی گفت: تدابیری اندیشیده شده تا بی نظمی ها در مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زایرین کاهش یابد.

بی‌نظمی و سردرگمی‌های سرویس‌های حمل و نقل زائران اربعین نباید تکرار شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین- در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت که صبح امروز( ۱۷ مهر) در محل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد، یوسف عابدینی معاون مدیر کل این سازمان با تشریح اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در پایانه مرزی شلمچه و چزابه عنوان کرد: ۳ دسته زائر درون استانی، برون استانی و شخصی داریم که برای سواری های شخصی ۷۰ پارکینگ در مرز چزابه پیش بینی شده است که ۵۰ درصد پیک تردد را شامل می‌شوند و متولی انجام ریر ساخت ها شهرداری دشت آزادگان با هماهنگی پلیس راه است.

یوسف عابدینی درباره تردد اتوبوس های پلاک عمومی در محورهای مختلف استان در راستای اربعین حسینی توضیح داد: شرکت نفت، ملی حفاری و سپاه هر ساله اتوبوس هایی را برای جابجایی مسافران اعزام می کنند که امسال هم این مسیر بدون مشکل طی می شود.

در این جلسه همچنین بر تقویت نقاط قوت و رفع نقایصی که در سال های قبل بوده تاکید شده  درباره ایمنی جاده ها و نصب علائم در جاده نفت مشکل داریم که قرار بود با گاردوی یا  نیوجرسی محصور شود که صورت نگرفته، تجهیزات جاده امام رضا نیز پایان نیافته است.

وی افزود: در جاده ۲۹ متری باید تابلوهای توقف ممنوع و راهنما برای زائران  نصب شود. در شلمچه مشکل نداریم اما چزابه مشکلات فراوان است چون پاکات مزایده آن با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان فعلا در حال بررسی است.

معاون مدیر کل راهداری، حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه امسال دو هکتار پارکینگ محصور شده تدارک دیده شده  که از دو هفته پیش در  اختیار ما قرار گرفته عنوان کرد: در سال های‌ گذشته یک سری محدودیت ها به ویژه در برگشت زائران در محل پارکینگ مرز شلمچه وجود داشت که با جلساتی که با مسئولان استان خوزستان برگزار شد این مشکلات مطرح شد، مقرر شده برای استراحت رانندگان اتوبوس ها، نوبت گیری اتوبوس ها برای جلوگیری از ایجاد بی نظمی، آشکارسازی مسیر، روشنایی و غیره تمهیدات ویژه اندیشیده شود، برای جلوگیری از سردرگمی زائران در بازگشت از پیاده روی اربعین نیز قراراست محل اتوبوس های هر استان و هر شهرستان در پایانه مرزی مشخص و به زائران اعلام شود تا زائران بعد از رسیدن به مرز با توجه به خستگی سفر دچار مشکل نشوند.

در ادامه احسان نصیر زاده رئیس گروه حمل و نقل ترافیک دفتر فنی استانداری با اعلام اینکه محور اندیمشک - اهواز به دلیل ورودی بودن حساس است بنابراین در جایگاه های سوخت ارایه بنزین یارانه ای در دستور قرار گرفته، گفت: روزانه ۲۰ هزار لیتر به سرویس دهی ناوگان تعلق می گیرد که شامل نفت، گاز و بنزین می شود.

نصیر زاده اضافه کرد: در اندیمشک دو جایگاه ورودی و خروجی،   همراه با کارت های یارانه ای برای اتوبوس هایی که حامل زائرین هستند داریم که در اولین فرصت توزیع می شود.

سید کوروش حسینی زاده مدیر سازمان اتوبوس رانی شهرداری اهواز نیز از اختصاص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به زائرین خبر داد و اظهار کرد: امسال در ۱۵ روز اول تا تاریخ ۳۰ مهر تعدادی اتوبوس بر اساس شرایط محیطی پوشش داده ایم که ۱۰ اتوبوس به همراه ماشین امداد خودرو، یدک کش، حمل زباله، تانکر سوخت، سرویس کار و ... نیز در محل خدمات رسانی انجام می دهند این خدمات ور مرز چزابه صورت می گیرد و مرز شلمچه بر عهده شهرداری خرمشهر و آبادان است.

حسینی زاده در ارتباط با مشکلی که به خاطر حجم زائران بیرون از پایانه به دلیل نبردن آنها به داخل در سال پیش اتفاق افتاده بود تاکید کرد: مسیرهای انتهایی و ایستگاه ها برای اتوبوس توسط حوزه امنیتی مشخص می شوند و ما نمی توانیم بیشتر جلو برویم، تصمیم گیری نهایی بر عهده آنهاست تو اینکه  متاسفانه در بخش خصوصی نیز به علت گرانی لاستیک و باتری استقبال خوبی نداشته ایم.

علی حکامی قاسمی معاون فنی راه آهن نیز از احداث دو توقف گاه برای زائران خبر داد و بیان کرد: امسال با همان پتانسیل سال پیش در خدمت زوار هستیم و از بسته به تعداد آنها از ۶ رام تا ۱۰ رام از تهران تا خرمشهر حتی شلمچه داریم.   

قاسمی اضافه کرد: دو مخزن سوخت داریم تا لوکوموتیوهای بندر خرمشهر را تامین کنیم که مخصوص نفت و گاز هستند و ظرفیت هر کدام ۵۵ هزار لیتر(۵۵تن) است اما برای بنزین به دلیل نداشتن شرایط ایمنی نمی توان از این مخازن استفاده کرد.

وی درباره احتمال افزایش مسافر نیز تصریح کرد: با رایزنی با ستاد  می توانیم از سالن های ذخیره استفاده کنیم اما افزایش رام نخواهیم داشت، تغییر آرایش قطارها هم تاثیر گذار است.
مدیر ترابری و نماینده سپاه ولیعصر، کاظم ممبینی نیز از استقرار در ۱۰ روز قبل از شروع در پایانه ها گفته و افزود: ۱۰۰ تا ۱۵۰ اتوبوس برای خدمات دهی سراسر استان همراه با تانکر سوخت گیری خاص ماشین های سپاه، تانکر آبرسانی، جرثقیل  توسط جوانسیر داریم و علاوه بر آن ۵۰ تا ۷۰ دستگاه نیز سپاه فراهم می آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.