معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد گفت: طرح جدید نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر به شهرداری ابلاغ شده و طرح مصوب سال ۸۷ لغو شده است.

 جزئیات جدید از طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم

مهندس حسین‌نژاد به قدس افزود: سال گذشته، شورای عالی شهرسازی در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی خواستار توقف ادامه اجرایی طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم مصوب سال ۸۷ شد، اما شهرداری مشهد هم با ارائه توضیحاتی خواستار تغییراتی در بخش‌هایی ازدستورالعمل جدید شد.

وی ادامه داد: درنهایت و پس از بررسی‌های صورت گرفته و اعمال برخی از این تغییرات، این طرح در روزهای گذشته به شهرداری ابلاغ شده است که به طور مثال در یکی از بندهای طرح جدید آمده بود، عرض شارستان در بخش‌های اجرا نشده، کمتر درنظر گرفته شود که پس از تغییرات صورت گرفته، مقرر شد تا با همان عرض درنظر گرفته شده که در بخش‌هایی اجرا شده، ادامه یابد.

وی اظهارداشت: البته پس از ابلاغ اخیر نیز شهرداری نسبت به برخی نکات حقوقی مرتبط با طرح نکاتی داشته که شهردار مشهد در نامه‌ای به استاندار خواستار بازنگری و تصمیم گیری مشخص در این موارد شده است، ولی با این وصف طرح مصوب سال ۸۷لغو شده وتمام اقدام‌های بعدی براساس طرح جدید انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که عمر مصوبه مذکور ۱۰ سال بود اما در پی اعتراضات صورت گرفته به برخی تصمیمات و تخریب‌های صورت گرفته درنهایت شورای عالی شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدام‌های مغایر با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش‌های ملموس و ناملموس بافت تاریخی- فرهنگی پیرامون حرم مطهر، خواستار توقف ادامه طرح شد.

براساس نظر شورای عالی شهرسازی باید پیش از هر اقدامی، طرح حوزه مرکزی شهر تهیه شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.