معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مقرر شده طرح کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد در بازه زمانی ۳ساله عملیاتی شود.

کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد در بازه زمانی۳ ساله

به گزارش قدس آنلاین ، محمد مقدوری درمراسم بهره برداری ازتجهیزات وپایگاههای محیط زیست شهری درمشهداظهارکرد:دستگاه های مختلفی درطرح کاهش۵۰ درصدی آلودگی هوای این کلانشهر درگیر هستند و مقرر شده این طرح در بازه زمانی سه ساله عملیاتی شود.

وی افزود: در حوزه توسعه فضای سبز مشهد اقدامات خوبی درشهر انجام شده و یک هزار  و ۸۰۰ هکتار جنگل کاری در ارتفاعات جنوبی مشهد توسط شهرداری انجام شده و در حال توسعه است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به مطالعات مربوط به حوزه زیست محیطی در این کلانشهرتوجه خوبی شده که مطالعات انتشار سیاهه آلاینده های مشهد از موارد مورد توجه است که باید باشناسایی منابع آلاینده این شهر در زمینه رفع آنها برنامه ریزی موفقی داشته باشیم.

وی گفت:در مشهد دچار مشکلات زیست محیطی هستیم از جمله آلودگی هوا که در سالهای اخیر با شیب تند شرایط این شهر را دچار مشکل کرده است که باتدابیر همکاران محیط زیست و شهرداری مشهد شرایط آلودگی هوا تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت و اقدامات خوبی انجام شده ولی براساس آخرین برآوردها ۴۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد نیاز است.

وی تصریح کرد: مصرف سوخت بنزین یورو ۴ نیز به صورت ۱۰۰ درصد از سال قبل درمشهد رونمایی شد و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دستور قرار دارد.

مقدوری ادامه داد: توسعه تصفیه خانه های فاضلاب در این کلانشهر به صورت جدی پیگیری می شود و ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در سه سال گذشته ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز بود که این رقم در حال حاضر به ۲۶۳ هزار متر مکعب در روز رسیده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد:با اقدامات انجام شده از ابتدای مهر ماه تا کنون تمام روزهای مشهد در شرایط سالم بوده و امیدواریم با ادامه این مجموعه اقدامات مدیریتی و فیزیکی شرایط بهتری برای مشهد رقم زده شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.