مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درگیری رخ داده در یکی از مدارس کارودانش گلبهار به‌خاطر اخذ پرونده بود که در این ماجرا دو بند انگشت مدیر مدرسه قطع می‌شود.

جزئیات درگیری‌های رخ داده چند روز گذشته در مدارس خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده ، درباره درگیری‌های رخ داده چند روز گذشته بین اولیای دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس گفت: دوشنبه هفته گذشته در یکی از مدارس ناحیه 2 مشهد بین یکی از اولیای دانش‌آموزان و معلم مدرسه درگیری رخ داده بود که دلیل آن، بیرون انداختن دانش‌آموز از کلاس درس به‌خاطر بی‌انضباطی بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بعد از اطلاع ولی دانش‌آموز از موضوع به‌همراه یکی از دوستان خود وارد مدرسه شده و به‌این معلم حمله می‌کنند، همچنین به‌معلم دیگری که برای ختم دعوا واسطه‌گری می‌کند نیز حمله‌ور می‌شوند که به‌صورت این همکار نیز با چاقو آسیب می‌زنند. 

وی با بیان اینکه این دو معلم به‌بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار می‌گیرند؛ بیان کرد: یکی از ضاربان دستگیر و پرونده قضایی برای او تشکیل شد که اکنون به‌قید وثیقه آزاد بوده، اما این پرونده از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

خدابنده تصریح کرد: از طریق مراجع قانونی، ارزیابی عملکرد، هیات رسیدگی به‌تخلفات پیگیر تخلف معلم نیز هستیم و در صورتی که معلم نیز تخلفی مرتکب شده باشد، با او برخورد می‌شود.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره درگیری در یکی از مدارس شهر گلبهار توضیح داد: یکی از هنرجویان کارودانش به‌همراه ولی برای گرفتن پرونده خود از مدرسه به‌مدیر مراجعه می‌کنند تا از مدرسه خارج شود، اما مدیر مدرسه مقاومت می‌کند که پرونده دانش‌آموز را نگیرید و بگذارد وی در مدرسه بماند و ادامه تحصیل دهد. 

وی با اشاره به‌اینکه درگیری به‌خاطر اخذ پرونده بود؛ ادامه داد: دانش‌آموز و ولی او مخالفت می‌کنند که در نهایت ولی دانش‌آموز با تحریک فرزند خود به‌مدیر مدرسه حمله‌ور شده که کتف و انگشت مدیر را به‌شدت گاز می‌گیرد که در این درگیری انگشت مدیر له شده و به‌دلیل شدت آسیب امکان پیوند وجود نداشت و دو بند انگشت مدیر مدرسه قطع می‌شود. 

خدابنده متذکر شد: در خواست ما ازاولیای دانش آموزان این است که با توجه به‌اینکه در شروع سال تحصیلی کادر آموزشی مدارس مشغله‌های زیادی از جمله: ثبت‌نام، کلاس‌بندی، توزیع کتاب‌ها و آماده‌سازی فضا و تجهیزات مدارس دارند در صورت مراجعه به‌مدرسه دانش‌آموز خود سعه صدر و حوصله بیشتری داشته باشند و اگر با مشکلی مواجه شدند به‌اداره ارزیابی عملکرد اداره کل یا در ادارت مناطق و نواحی شهرستان‌ها مراجعه کنند و مشکل را از آن طریق پیگیری کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خطاب به‌معلمان و مدیران مدارس گفت: از معلمان، مدیران و کادر آموزشی مدارس نیز در خواست دارم که آستانه تحمل خود را بیشتر کنند و اگر خطای از سوی دانش‌آموزی پیش آمد، حوصله و صبر بیشتری داشته باشند. 

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.