نایب رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: قیمت گوشی تلفن همراه بعد از پایین آمدن نرخ ارز در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

قیمت‌ها در بازار موبایل مشهد  ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری اظهار داشت: قیمت گوشی تلفن همراه بعد از پایین آمدن نرخ ارز در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته و البته کاهش نرخ ارز از ۲۰ درصد بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از علل اصلی اینکه قیمت گوشی تلفن همراه همزمان با قیمت دلار کاهش پیدا نکرده این است که واردات این کالا همچنان دچار مشکل بوده و میزان توزیع آن در بازار مصرف به اندازه‌ای که مورد نیاز است، نیست.

نایب رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر کالای مورد نیاز ما در بازار از بخش مسافری تأمین می‌شود و با کمبود کالا در بازار طبیعی است که به قاعده عرضه و تقاضا قیمت‌ها بالا می‌رود و ما شاهد هستیم گوشی تلفن همراه ساده‌ای که پیش از این تلاطم‌ها ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته در اوج قیمت خود به بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان رسیده بود.

اکبری با بیان اینکه تلاطمات قیمت ارز در صنف فروشندگان تلفن همراه آثار بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: از ابتدای این مشکلات ۲۵ درصد ریزش در تعداد اعضای فعال این صنف در مشهد مقدس به وجود آمده و وضعیت در کشور هم به همین صورت است.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی بازار تنها افرادی که جزو قشر مرفه هستند و تقریبا ۲۰ درصد جمعیت را شامل می‌شوند خرید و فروش موبایل را انجام می‌دهند و همین مدل‌های جدید گوشی آیفون تا ۳۵ میلیون تومان نیز معامله شد اما سایر مردم برای رفع نیاز خود مجبور به تعمیر دستگاه‌های قدیمی هستند.

نایب رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران بیان کرد: در این بین مشکل دیگری که وجود دارد این است که قطعات و لوازم جانبی موبایل هم بسیار گران، بی‌کیفیت و کمیاب شده و شرکت‌ها پاسخگوی گارانتی خود نیستند و مردم از وضعیت خدمات پس از فروش بسیار ناراضی هستند.

اکبری بیان کرد: البته در تعمیرات عمومی در سطح بازار نیز همین مشکل وجود داشته و قطعات با قیمت بالا و کیفیت پایین موجود هستند و گاها دیده شده به علت مشکلات یک قطعه یک هفته پس از تعمیر دوباره گوشی تلفن همراه خراب شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.