نایب رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: وقتی فردی که بخواهد در حوزه معدن فعالیت خود را آغاز کند باید از ۱۳ نهاد مختلف استعلام دریافت کند؛ در بسیاری از موارد افراد منصرف شده‌اند.

فعالیت معدنی درخراسان رضوی نیاز به ۱۳ استعلام دارد
به گزارش قدس آنلاین ، فضل‌الله احتشام نیا اظهار داشت: متأسفانه برای توسعه فعالیت‌های معدنی هیچ هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی وجود نداشته و معدن‌کار از فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بخش پشیمان می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی فردی که بخواهد در حوزه معدن فعالیت خود را آغاز کند باید از 13 نهاد مختلف استعلام دریافت کند؛ در بسیاری از موارد افراد منصرف شده و به دنبال بخش‌های دیگر اقتصادی برای فعالیت خود می‌روند در حالیکه بخش معدن جزو بخش‌هایی است که در اثر تحریم کمترین ضربه را می‌بیند.

نایب رئیس خانه معدن خراسان رضوی تأکید کرد: اعتقاد بخش خصوصی بر این است که تحریم‌های داخلی که ما داریم بیش از تحریم‌های داخلی می‌تواند تأثیرگذار باشد و باید گفت که 80 درصد مشکلات معدنکاران بخش خصوصی در مورد تحریم‌های داخلی است که دستگاه‌های دولتی برای فعالان این حوزه به وجود می‌آورند.

احتشام نیا با اشاره به مقاومت خوبی که بخش معدن در برابر تحریم‌ها دارد، خاطرنشان کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم که این حوزه در مقابل تحریم هیچ آسیبی نمی‌بیند اما طبیعی است که مانند نفت نمی‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که تحریم می‌تواند برای حوزه معدن ایجاد کند این است که صادرات محصولات صنایع معدنی دچار مشکل شود به عنوان مثال هم اکنون برخی از نگرانی‌ها از روند کاهشی صادرات سیمان وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی داشت.

منیع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.