دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: در مناطق غربی مشهد قیمت آپارتمان‌ها یک باره ۱۰۰ درصد افزایش داشته و این میزان در مناطق دیگر به بین ۴۰ تا ۶۰ درصد می‌رسد.

قیمت آپارتمان در غرب مشهد ۱۰۰ درصد افزایش یافت
به گزارش قدس آنلاین ، نعمت‌الله ظریف اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه مسکن 2 بار افزایش قیمت رخ داده و به همین علت برخی از مردم از سرمایه‌گذاری و ورود به بازار این حوزه صرف نظر کرده‌اند.

وی بیان کرد: البته با کاهش نرخ دلار ما انتظار این را داشتیم که قیمت در بازار مسکن نیز کاهش داشته باشد اما هنوز این اتفاق رخ نداده و به همین علت هنوز تحرکی در بازار به وجود نیامده و افزایش تعداد معاملات هم مشاهده نشده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این طبیعی است که بعد از بالا رفتن قیمت بی‌رویه مسکن افراد محله خود را تغییر دهند در نظر بگیرید در مناطق غربی مشهد قیمت آپارتمان‌ها یک باره 100 درصد افزایش داشته و این میزان در مناطق دیگر به بین 40 تا 60 درصد می‌رسد.

ظریف ادامه داد: در وضعیت فعلی مردم  منتظر این بودند که با استفاده از تعیین تکلیف قیمت ارز بتوانند برای خرید و فروش و یا ساخت و ساز تصمیم‌گیری کنند اما با توجه به اینکه قیمت‌ها اصلا تغییری نکرده همچنان مردم در انتظار به سر می‌برند.

وی بیان کرد: در مورد مصالح ساختمانی هم به تناسب قیمت ارز کاهش قیمتی وجود نداشته و به‌عنوان مثال قیمت آهن از ابتدای سال تا به حال 3000 تومان به ازای هر کیلو افزایش داشته اما حالا در حدود 120 تومان کاهش پیدا کرده که اصلا در مقابل گرانی‌ها به حساب نمی‌آید.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تأکید کرد: البته هنوز نمی‌توان تحلیل درستی ارائه داد چراکه واکنش‌های بازار مسکن در مورد نوسانات اخیر هنوز کامل نشده اما تحلیل این است که مردم با این روند افزایشی مجبور می‌شوند از مراکز شهر به حاشیه شهرها بروند و یا اینکه متراژ آپارتمان‌های خود را کاهش دهند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.