همدان- محمد نظرپور گفت: ۷۱ درصد از واحدهای تولید تخم مرغ استان به نوسازی و تجهیز نیاز دارند.

حدود دو سوم مرغداری‌های همدان باید نوسازی شود/ فعالیت ۴۴ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در استان

به‌ گزارش قدس آنلاین، محمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ، اظهار داشت: استان همدان ۴۴ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۶۰ قطعه دارد.

وی با اشاره به ارزش املاح موجود در تخم مرغ( آهن و ویتامین ها) در پیشگیری از بروز سرطان سینه، افزود: سرانه مصرف تخم مرغ کشور و استان همدان ۱۱ کیلوگرم است. واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار در استان همدان در سال۱۳۶۰ با ۹ واحد به ظرفیت ۲۴۳ هزار قطعه شکل گرفته است و اکنون ۴۴ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۶۰ قطعه در استان همدان فعال است.

نظرپور افزود: در استان همدان یک واحد پرورش مرغ مادر ۳۰ هزار قطعه‌ای و ۵ واحد پرورش پولت به ظرفیت ۳۵۸ هزار قطعه‌ای داریم و بیشترین ظرفیت واحدهای مرغداری استان به شهرستان تویسرکان و بیشترین تعداد واحدهای مرغداری استان مربوط به شهرستان ملایر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان  اظهار داشت: استان همدان یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه واحد پرورش مرغ تخم‌گذار دارد و بقیه واحد ها هم در دوره استراحت بین دوره‌ای قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۳ کارخانه تولید پودر تخم مرغ  در کشور، عنوان کرد: در استان همدان یک واحد تولید پودر تخم‌مرغ با ظرفیت ۹۰ تن در شهرستان همدان فعال است و یک واحد به ظرفیت ۵۴۰ تن در شهرستان تویسرکان اخیرا احداث شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.