خراسان شمالی- رضا رجب زاده گفت: محورهای مواصلاتی خراسان شمالی سالانه مسیر عبور و مرور ۲۵ میلیون مسافر و زائر است بنابراین ایجاد امنیت جاده ای برای این که استان از معبر به مقصد گردشگری این مسافران تبدیل شود، حائز اهمیت است.

۷ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان آماده بهره‌برداری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در همایش پلیس راهور استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، رونق گردشگری و اقتصاد را در گرو امنیت جاده ای دانست و هم چنین از بهره برداری ۷ کیلومتر از محور بحنورد به جنگل گلستان در روزهای آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در ایران است بنابراین اعلام آمار و ارقام تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن به منزله ایجاد حساسیت بیشتر در جامعه برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: امروز بستن کمربند ایمنی به هنگام رانندگی به یک عادت عامیانه تبدیل شده است چرا که برای گسترش این فرهنگ تمامی متولیان امر، همیاران پلیس، رسانه ها به ویژه صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی پای کار آمدند بنابراین برای اجرای دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی نیز باید همه وارد عرصه شوند و برنامه های تبلغیاتی و آموزشی به درستی اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تنها برعهده پلیس راهور نیست بلکه متوجه تمامی آحاد جامعه است.

رجب زاده افزود: در شش ماه نخست امسال شاهد کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بودیم اما یادآور می شوم محورهای مواصلاتی خراسان شمالی سالانه مسیر عبور و مرور ۲۵ میلیون مسافر و زائر است بنابراین ایجاد امنیت جاده ای برای این که استان از معبر به مقصد گردشگری این مسافران تبدیل شود، حائز اهمیت است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز موضوع امنیت جاده ها و آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در یک جغرافیای مکانی از مهم ترین عوامل برای افراد در انتخاب مقصد گردشگری است و به زعم بسیاری از کارشناسان اقتصادی ایجاد امنیت جاده ای، رونق گردشگری و در ادامه، رونق اشتغال و اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

رجب زاده عامل انسانی، جاده ای و وسایل نقلیه را مهم ترین عوامل بروز تصادفات جاده ای ذکر کرد و افزود: باوجود تاکیدات فراوان پلیس راهور مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ۵۵ الی ۶۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات جاده ای استان مربوط به عامل انسانی است لذا اقدامات فرهنگی در این حوزه باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: قوانین راهنمایی رانندگی باید در دوران مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود و  رسانه ها و صدا و سیما باید مستمر مباحث تبلیغاتی خود را در این زمینه داشته باشند تا این موضوعات ملکه ذهن افراد شود و رعایت قوانین برای تک تک آحاد جامعه مهم باشد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و خودرو سازان نیز با نگاه ویژه ای و به طور تکلیفی خودروهای با کیفیت تولید کنند و در بخش جاده ها نیز بخش عمده ای از اعتبارات کشور برای ایمن سازی راه ها و جاده ها هزینه می شود و در استان نیز چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان مهم ترین پروژه عمرانی استان است که ۷ کیلومتر از این محور تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد و امیدوارم در سنوات آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.

بر اساس این گزارش؛ در پایان این همایش از همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک، راهوران محله و نمونه های ترافیکی استان تجلیل شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.