خلیل موحدی محصل، عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیامک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خلاف قانون نیست و هیچ تهدید و توهینی در پیامک‌ها نداشتیم.

می‌خواهند حواس مردم را از FATF پرت کنند

در پی ادعای نوروزیان، معاون استاندار خراسان رضوی دررابطه با پیامک‌های تهدید آمیز به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه عضو سابق شورای شهر مشهد از یک حسینیه، کار هماهنگی ارسال این پیامک‌ها را برعهده گرفته است، خلیل موحدی در نشستی خبری در حسینیه قرآن و عترت به تمامی اتهامات وارده پاسخ گفت.

خلیل موحدی با بیان اینکه این کار با اغراض سیاسی صورت گرفته است، اظهار داشت: اتهام زنندگان دنبال این بودند که بتوانند حاشیه سازی کنند تا این خیانت مسلم که در مجلس شکل می‌گیرد را تحت پوشش قرار دهند و حواس افکار عمومی را ازتصویب مصوبه FATF که معاهده دیگری چون کاپیتولاسیون است پرت شود که البته خیال باطلی است.

وی ادامه داد: محمدرحیم نوروزیان، معاون استاندار خراسان رضوی این حسینیه و شخص خلیل موحدی را متهم به نقش در اتفاقات اخیر کرد. نسبت هایی داده شد که حسینیه قرآن و عترت و شخص بنده را محکوم به این کردند که پیامک هایی داده می‌شود و تهدید و توهین به نماینده‌های مجلس بوده است و آن‌ها را تحت فشار بگذارند که این مصوبه شکل نگیرد، در حالی که این‌ها خلاف واقع است و همین طور که دیدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی مطلبی که گفته بودند را بلافاصله بعد از تقاضای مناظره با ایشان پس گرفت و از موضع خود عقب نشینی کرد.

 عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید براینکه حالا برای عقب نشینی دیر شده است، تصریح کرد: ایشان حرفی را زدند و به استناد حرف ایشان خبر ملی و بین المللی شد و برای تنویر افکار عمومی باید ایشان این مناظره را بپذیرند وگرنه بنده از جایگاه حسینیه و افرادی که به اسم حسینیه برای حفظ چارچوب نظام اسلامی تلاش می‌کنند، اعاده حیثیت می‌کنم.

  امر به معروف و نهی ازمنکر از طریق پیامک

موحدی تصریح کرد: ما مقید به رعایت اخلاق و صداقت هستیم و جریان انقلابی را با قدرت ادامه می‌دهیم و پیامک زدن هم نه تنها خلاف قانون نیست، بلکه یکی از راه‌های امر به معروف و نهی از منکر بوده و بسیار خوشحالیم که اقشار ضعیف جامعه با پیامک خود نمایندگان مجلس را آگاه کردند. حتی خیلی‌ها به برکت همین پیام‌ها هدایت شدند. نمایندگانی درمجلس بودند که راهنمایی می‌گرفتند و به همین دلیل است که رأی‌های این بار در مقایسه با دو ماه پیش که قوی بود، شکسته شد و به ۲۳ رأی فاصله رسید.

خلیل موحدی اظهار داشت: اشتباه بزرگی که اینجا شکل گرفت این بود که فکر کردند این حرکات فقط از حسینیه شکل می‌گیرد تا بتوانند محور سیاسی درست کنند، مثل کارهایی که در دی ماه سال گذشته انجام شد. امیدوار بودند بتوانند با تخریب، تهدید و تهمت زدن حسینیه این تفکر را منزوی کنند که یک تفکر اشتباه است؛ این اقدام یک حرکت مردمی و سراسری می‌باشد آنان باید بدانند مردم انقلاب را راحت به دست نیاوردند که راحت از دست بدهند.

  نسبت ناروا

رئیس هیئت امنای حسینیه قرآن وعترت با بیان اینکه نسبتی که به ما دادند کار ما نیست و بارها در جلسات گفته‌ایم کسانی که در این عرصه وارد شدند از جرگه بچه‌های حسینیه و تفکر انقلابی خارج هستند، خاطر نشان کرد: امروز با این تذکراتی که داده شده است، هیچ سندی رو نکرده‌اند و دلیل آن هم این است که گفتند توهین و تهدید نبوده، اما آنچه در روزنامه صبح امروز به چاپ رسید خلاف این مسئله بود و ایشان باید پاسخگو باشند؛ چون این اقدام اثر اجتماعی داشت.

  عقب نشینی نمی‌کنیم

وی اذعان کرد: به هر حال ما مقید بر این هستیم که اخلاق باید رعایت شود و با تهمت زدن و تخریب کردن و با به کارگرفتن رسانه‌های مزدور برای تخریب؛ ماعقب نشینی نمی‌کنیم، بلکه محکم‌تر از قبل در این زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: نسبتی که به حسینیه و شخص بنده داده شده که این‌ها بی سواد هستند و یک خط راجع به FATF نمی‌دانند، مسئله‌ای است که آقای نوروزیان به عنوان یک بازنشسته که دارند روزهای آخر خدمت خود را می‌گذرانند، باید پاسخ دهند.

وی اظهارداشت:رسوایی حقیقتاً به گونه‌ای است که انسان خجالت می‌کشد حتی برای جریانی که بعضاً سابقه آن‌ها مشخص است، زمان آقای جنتی در همین شهر برخورد وی با اغتشاشات مشهد مشخص بود که توانی در مدیریت کردن ندارند، امروز باید پاسخگو باشید، ولی نسبت‌های ناروا که به یک جریان و افراد و حسینیه‌ای می‌دهید، این از ضعف شماست.

خلیل موحدی یادآور شد: تعدادی تصور کردند افرادی در حسینیه قرآن و عترت شروع به زدن پیامک به نماینده‌های مجلس کردند، در حالی که این گونه نبوده و ما بعد از چند جلسه ارائه و بحث کارشناسی زدن پیامک و امر به معروف و نهی از منکر را به این اعضا پیشنهاد دادیم، تا اعتراض خود را از این طریق اعلام کنند، اما ما نمی‌دانیم محتوای نهایی پیامک‌های خودجوش چه بوده است.

وی تصریح کرد: مسئولیت پیامک‌ها با ما نیست ما مسئولیت روش پیامک زدن را می‌پذیریم، هر کسی که پیام‌ها را منتسب به حسینیه کند، پیگیری قانونی خواهیم کرد.

  خدمات جهادی حسینیه قرآن و عترت

خلیل موحدی افزود: حسینیه قرآن و عترت فعالیت‌های مختلف جهادی را در روستاها دارد که تا امروز بیش از ۱۰ روستا به دست بچه‌های حسینیه کابل کشی شده است، جدا از خانه هایی که ساخته شده خدمات فرهنگی نیز در این واحد انجام شده است. مجموعه‌ای که مورد هجمه‌های بی‌رحمانه قرار گرفته است؛ ستاد اربعین حسینی این مجموعه در سال گذشته به عنوان واحد نمونه معرفی شد و واحد کرامت این حسینیه از ۷۰ کودک یتیم حمایت می‌کند و واحد رسانه آن اطلاع‌رسانی صادقانه دارد. یکی دیگر از نقش‌های این حسینیه نقش بصیرتی بوده و اگر خطایی صورت بگیرد با رعایت موازین شرعی و قانونی روشن‌گری لازم را دارد و مردم را در برابر متخلفان قرار می‌دهد تا مطالبه‌گری

داشته باشند.

  نتیجه پرونده اعضای شورا چه شد؟

مسئول هیئت امنای حسینیه قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه روند شرم‌آور پرونده‌های برخی اعضای فعلی شورای شهر مشهد خجالت‌آور است، خاطرنشان کرد: سؤالم از نوروزیان این است که نتیجه این پرونده‌ها چه شد؟

موحدی در پاسخ به پرسشی در رابطه با متن و محتوای پیامک‌های ارسال‌شده به نمایندگان مجلس، گفت: ما از طریق پیامک که نظر جمعی کارشناسان بوده آگاهی‌رسانی، شفاف‌سازی و روشن‌گری لازم را داشتیم و هیچ گونه توهین و تهدیدی هم نداشته‌ایم؛ ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفری که در این حسینیه هستند از عامه مردم تا نخبگان و متخصصان دانشگاهی هستند و پیامک‌های ارسالی شخصی و سلیقه‌ای نبوده است.

وی افزود: نوروزیان با روش‌های روز و نوین آشنا نیست و نماینده‌ای هم که بخواهد با چهار پیامک تهدید شود جایش در مجلس نیست و باید بهارستان را ترک کند؛ اتهام بی‌سوادی نیز به هیچ‌یک از نمایندگان مجلس نزده‌ام.

عضو سابق شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه بنده به عنوان یک عضو جامعه حق اعتراض را به عنوان یک شهروند دارم، بیان کرد: سلامت نظام نباید با کوتاهی و خطای مسئولان زیر سؤال برود.

وی درپاسخ به خبرنگارایسنا که علت بی سوادخواندن نمایندگان مجلس راجویا می‌شد، خاطرنشان کرد: شما و رسانه هایتان که این مقداراین مسائل رادنبال می‌کنید چقدردرباره بی سوادخواندن منتقدان ازسوی رئیس جمهورمطلب کارکرده‌اید؟

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.