جانشین دفتر نظارت و همکاری سامانه ۱۹۷ ناجا گفت: سامانه ۱۹۷، دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان رضوی بوده که وظیفه نیروهای مستقر در این مجموعه نظارت بر عملکرد پلیس و رسیدگی به مشکلاتی که مردم در راستای برخورد با نیروهای پلیس دچار آن می‌شوند.

با سامانه ۱۹۷ ناجا بیش‌تر آشنا شوید؟

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمود امیریان در رابطه با خدمات‌دهی این سامانه در طول هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: بیشتر افرادی که به مجموعه ۱۹۷  مراجعه می‌کنند در حوزه ناجا با چالش روبه‌رو شده‌اند و حضور در این مجموعه خواستار رفع چالش‌های پیش آمده هستند، بنابراین هیئت رئیسه انتظامی استان متناسب با چالش‌های پیش آمده، دستوراتی برای رفع این مشکلات ارائه می‌کند.

وی افزود: سامانه ۱۹۷، دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان رضوی بوده که وظیفه نیروهای مستقر در این مجموعه نظارت بر عملکرد پلیس و رسیدگی به مشکلاتی که مردم در راستای برخورد با نیروهای پلیس دچار آن می‌شوند.

امیریان ادامه داد: در این سامانه طرحی اجرا می‌شود که هدف آن، خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای بهبود عملکرد نیروی انتظامی و مقابله مناسب با معضلاعت اجتماعی است. نکته مهم این است که مناسبت هفته ناجا از روز شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به مدت شش روز در ساعات ۹ تا ۱۱ صبح هیئت رئیسه انتظامی استان و معاونان آن‌ها در این مجموعه حضور به هم می‌آورند و به صورت مستقیم پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

جانشین دفتر نظارت و همکاری سامانه ۱۹۷ ناجا تشریح کرد: نکته مهم این است که طرح  سامانه ۱۹۷ در طول سال به صورت ماهانه دو جلسه برگزار می‌شود و هیئت رئیسه نیروی انتظامی برای رفع مشکلات مردم به صورت ماهیانه در این مجموعه حضور دارند. این دو جلسه به تفکیک یک هفته، هیئت رئیسه جلسات خود را با مردم برگزار می‌کنند و یک هفته نیز در خود ستاد حضور دارند و چالش‌های پیش آمده را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه «چالش‌های پیش آمده مردم با نیروی انتظامی بیشتر در زمینه هزینه‌های پارکینگ خودروهایشان است که به عناوین گوناگون از آن‌ها دریافت می‌شود» تصریح کرد: بنابراین بیشتر افراد برای دریافت تخفیف هزینه‌های پارکینگ به سامانه ۱۹۷ مراجعه می‌کنند. از دیگر مسائلی که در این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به رسیدگی به برخی از مشکلات پیش‌آمده در حوزه امنیت اخلاقی، مسائل وظیفه عمومی و مسائل مربوط به گذرنامه، گواهینامه و... اشاره داشت.

امیریان با اشاره به خطاهای برخی از نیروهای مجموعه نیروی انتظامی در زمینه جریمه‌های خودرو تشریح کرد: نکته اینجاست که اجراییات ما در حوزه راهنمایی و رانندگی طی کمیسیون‌هایی که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود، اعمال می‌شود از سویی دیگر در باب افزایش رضایت‌مندی مردم تخفیفاتی بر اساس نظر نماینده مرجع قضایی و کارشناسان راهنمایی و رانندگی درنظر گرفته می‌شود.

 نکته اینجاست در برخی از موارد استثنایی، خطای نیروی پلیس در این موارد داریم، بهرحال در برخی مواقع مأموران انتظامی نیز دچار اشتباهاتی می‌شوند، این درحالیست که ضریب خطا در حوزه جریمه‌های خودرو بسیار پایین است. نحوه برخورد با این متخلفان در چارچوب‌ سازمانی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا همه مردم می‌توانند بدون روال از پیش تعیین شده‌ای به این سامانه مراجعه کنند یا خیر توضیح داد: در این راستا از طریق اپراتور ۱۹۷ و کارشناسان مربوط به متقاضیان برای مراجعه به این مجموعه نوبت داده می‌شود. به طور کلی نوبت‌دهی در فاصله دو هفته یکبار انجام می‌شود و مردم اگر بدون نوبت هم مراجعه کنند برای اینکه حقی از ایشان تضعیف نشود، با درنظر گرفتن مدیریت زمان، باز هم به کارشان رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب رودباری ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام،از،مهرماه سال1400تا اسفند ماه هرچه التماس کردم،کمک خواستم از پلیس 197استان کرمان،تنها آبروی ما سر زبان مردم شهرستان کهنوج گشت
  • دانیال ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    لطفا قانون رانندگی را برگردانید به حالت قبل. الان چراغ که قرمز می‌شود برای گردش به چپ یا راست باید صبر کرد تا چراغ سبز شود از اون طرف جهت مخالف هم چراغ سبز می‌شود و تقاطع شلوغ می‌شود واین می‌شود جریمه و پولش توی جیب دولت و دودش وضرر توی چشم راننده های بینوا درست نیست