پلیس آلمان از دستگیری دومین مظنون به دست داشتن در قتل خبرنگار بلغارستانی خبر داد.

دومین مظنون به قتل خبرنگار بلغار در آلمان دستگیر شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، پلیس آلمان  امروز چهارشنبه  اعلام کرد که فردی را به اتهام دست داشتن در قتل «ویکتوریا مارینوا» خبرنگار بلغارستانی دستگیر کرده است.

 وزارت کشور تائید کرد که مردی بلغارستانی در ارتباط با این قتل دستگیر شده است. این دومین مظنون به دست داشتن در قتل مارینوا است.

همچنین نمونه DNA فرد دستگیر شده با DNA که در صحنه جرم پیدا شده، کاملا همخوانی دارد.دیروز سه ‌شنبه هم یک منبع آگاه در دولت بلغارستان به خبرگزاری رویترز گفته بود که پلیس این کشور فردی را به اتهام دست داشتن در قتل مارینوا بازداشت کرده است.

مارینوا، خبرنگار تلویزیونی بلغارستانی که در تحقیق در زمینه اتهام فساد  مربوط به ارتباط سیاستمداران و فعالان اقتصادی کشورش با صندوق‌های اروپایی فعالیت داشت، به شیوه‌ای وحشیانه‌ در شهر «روسه» واقع در شمال این کشور کشته شد.

جسد این خبرنگار ۳۰ ساله روز شنبه در یکی از پارک‌ها در حالی پیدا شد که تلفن همراه، کلید خودرو، عینک و بخشی از لباس‌های وی ربوده شده بود. «ملادن مارینوف» وزیر کشور بلغارستان همچنین تاکید کرد که به وی تجاوز شده است و  گفت که تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه قتل به فعالیت‌های شغلی مارینوا ارتباط داشته، پیدا نشده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود. اکتبر گذشته  «دافته کاروانا گالیزیا»خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید. کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.