دولت کره جنوبی مسئله لغو برخی تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی می‌کند و نقش واسطه خود میان آمریکا و کره شمالی را ادامه می‌دهد.

کره‌جنوبی برچیدن تحریم‌های کره‌شمالی را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دولت کره جنوبی مسئله برچیدن بخشی از تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور گفت که مسئله لغو تحریم‌های کره شمالی در مشورت با دیگر مقام‌های کره جنوبی در حال بررسی است و تلاش‌ها برای کمک به تسهیل گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی میان کره شمالی و آمریکا در حال انجام است. 

وی افزود «بر پایه همکاری نزدیک با آمریکا، نقشی فعال برای ایجاد زمینه مشترک میان کره شمالی و آمریکا ایفا می‌کنیم».

بسیاری بر این باورند که «مون جائه این» رئیس جمهور میانه‌روی کره جنوبی نقش واسطه برای گفت‌وگوها میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا داشته است. 

در یک سال گذشته رهبر کره شمالی سه بار با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرده و طرفین درباره موضوعات مختلف برای کاهش تنش در شبه جزیره کره از جمله خلع سلاح اتمی گفت‌وگو کرده‌اند. 

کیم و ترامپ نیز برای اولین بار ماه ژوئن (خرداد) گذشته با یکدیگر دیدار کرده بودند. قرار است دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی بعد از برگزاری انتخابات میان‌دوره در آمریکا یعنی بعد از ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود. 

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه گذشته به پیونگ یانگ سفر و با رهبر کره شمالی دیدار کرده بود. طرفین برای دیدار دوم کیم و ترامپ توافق کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.