فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت:مرزبانی استان، توانسته است با کنترل معابر غیر رسمی و ایجاد ایست و بازرسی در معابر رسمی ورود مواد مخدر از این کشور به ایران را متوقف کند.

موفقیت در جلوگیری از ورود مواد مخدر از افغانستان به مشهد/ دستگیری ۵ هزار نفرمهاجرغیر قانونی در مرزهای خراسان

به گزارش قدس آنلاین، سردار ماشاء الله جان نثار امروز در در نشست علمی - تخصصی مرز و مرزبانی درموفقیت در جلوگیری از ورود مواد مخدر از افغانستان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در این زمینه هنگ مرزی تایباد با ورود هرگونه مواد مخدر چه از طریق تزانزیت و جاسازی و چه توسط اشخاص کولبر به شدت مقابله می کند.

وی گفت: عاملی که از ناحیه کشور افغانستان مرزهای ما را تهدید می کند ورود اشخاص و عناصری است که به صورت غیر قانونی از این کشور وارد ایران می شوند که این امر ناشی از فقر، نا امنی و بیکاری در افغانستان است.

فرمانده مرزبانی استان افزود: مسیر رسمی ورود افراد از افغانستان به ایران در خراسان رضوی مرز دوغارون است که با گذرنامه صورت می گیرد اما از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار نفر از افرادی که قصد داشتند به صورت غیرقانونی و از مبادی غیر رسمی وارد ایران شوند توسط مرزبانان خراسان رضوی دستگیر و به افغانستان مسترد یا طرد شده اند.

سردار جان نثار گفت: برخی از این متجاوزان مرزی، عناصر مستعد رفتارهای مجرمانه و ضد امنیتی هستند.

وی افزود: در افغانستان  نیروهای کشورهای فرا منطقه ای و گاه عربی تلاشهایی در زمینه ایران هراسی انجام می دهند و تهدیدی برای کشور ما محسوب می شوند زیرا سعی می کنند مردم و دولت افغانستان را به ایران بدبین کنند

فرمانده مرزبانی استان گفت: خراسان رضوی با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد و  این کشور  مرزهای خود را به صورت های اپتیکی (نوری) و فیزیکی کنترل می کند و تهدید احتمالی از این ناحیه ورود افراد داعش است زیرا افرادی با این تفکر در آن کشور هستند و تبلیغات و اقداماتی نیز انجام می دهند.

سردار جان نثار افزود: با همت نیروهای مسلح، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و مرزبانی، اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی بر مرزهای استان وجود دارد و نیروهای مرزبانی خراسان رضوی علاوه بر ماموریتهای جاری از توان و آمادگی دفاعی بسیار خوبی برخوردارند و اجازه نخواهند داد اشخاص یا گروههای تکفیری و غیر تکفیری به مرزهای ما تعرضی داشته باشند.

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.