فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ورود موادمخدر از طریق مرز دوغارون به کشور ایران ۵۰درصد کاهش یافته است.

ورود موادمخدر از طریق مرز دوغارون ۵۰درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ کاظم صمدی در این خصوص اظهار کرد: تیزبینی و تلاش شبانه‌روزی مرزبانان این فرماندهی سبب شده مرز دوغارون برای سوداگران مرگ ناامن باشد و این امنیت کامل در ورودی شرق کشور سبب کاهش چشمگیر مواد مخدر است.

وی در ادامه افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری یک تن انواع مواد افیونی کشف و ضبط شده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان دو تن انواع مواد مخدر در همین مرز کشف گردید.

فرمانده هنگ مرزی تایباد با اشاره به افزایش ۱۷۰درصدی دستگیری متجاوزان مرزی، بیان کرد: تلاش نیروهای مرزبانی در راستای برقراری امنیت و جلوگیری از ورود متجاوزان مرزی به خاک جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا زبانزد است.

وی توضیح داد: مراقبت و کنترل از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ناامن افغانستان کار بسیار سختی است و تنها ولایتمداری و توکل به خدا این نیروها را با عشق به وطن مشغول می‌کند.

این مقام مسئول نظامی، به اهمیت وحدت مرزنشینان تایباد در برقراری امنیت تأکید و اظهار کرد: امنیت پایدار در این خطه مرزی علاوه بر تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی حاصل اتحاد و همبستگی نیروهای امنیتی مستقر در تربت جام، خواف و تایباد است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.