۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 623950

چرا از جوانگرایی می ترسیم؟

محمدحسین جعفریان

عمده رأی شما را جوانان پرشوری به صندوق ها ریختند که امید به تغییر و نقش آفرینی در مدیریت شهری داشتند. شاید با زحمات خود بخشی را نیز محقق کرده‌اید، اما اکنون که قانون بهترین فرصت را به شما داده، چرا با دنده معکوس حرکت می‌کنید؟

گروه سیاسی قدس‌آنلاین/ «تاکنون وارد موضوع مصداق نشدیم، چون معتقد هستیم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، احتمال اینکه استثنایی به وجود آید یا استفساریه از مجلس دریافت شود وجود دارد تا شهردار همچنان به کار خود  ادامه دهد!»

این ها را جناب آقای محمدرضا حیدری به عنوان رئیس شورای شهر مشهد به خبرنگاران گفته اند. اما سؤال اینجانب به عنوان یک شهروند و یک روزنامه نگار یک لاقبا و احتمالاً سؤال انبوهی از مردم و خاصه جوانان مشهدی این است که چرا آقای حیدری؟ این همه سعی و کوشش و تلاش برای دور زدن قانون برای چیست؟ مگر نه اینکه شعار دولت حاضر و شعار جناح سیاسی قریب به اتفاق اعضای حاضر شورای شهر مشهد جوانگرایی بوده است. حالا که مجلس این راه را باز کرده و درها را گشوده، چگونه است که برخی برای اجرای تمام و کمال آن مساعدتی نمی‌کنند؟ باید ماجرا این جور می‌شد که اگر جمعی به دنبال استفساریه و زیرسبیلی رد کردن این قانون برمی‌آمدند، اعضای شورا جلوی آن ها می‌ایستادند، نه بالعکس! این همه مدیر ارشد و استاندار و شهردار و... چه و چه دارند می‌روند و جایشان را به جوان ترها می‌دهند، چرا مشهد را از این اتفاق مبارک محروم می‌کنید؟ در همان جناح سیاسی خود شما مگر کم جوانان لایق داریم که این مسئولیت را برعهده بگیرند؟ می گویم جناح رقیب، همین جوانان همکار و همسو با خود شما، آیا آسمان سوراخ شده و همین بزرگوار برای تصدی تقدیم مشهدی ها شده اند؟ آیا گمان نمی‌کنید این رویه نوعی توهین به این شهر و نخبگان جوان آن در عرصه مدیریت شهری است؟

براستی در پس چهار دهه که از وقوع انقلاب می‌گذرد، خیلی از دلسوزان انقلاب که بی گمان اعضای شورای شهر مشهد نیز در شمار آنانند، نمی‌توانند این را بفهمند که این دایره مدیریتی دهه شصتی تا کی قرار است مناصب را میان خود دست به دست کنند؟ در همین شورا کلی چهره جوان و جدید دارید، آیا ضرر کرده‌اید؟ هزاران هزار نیروی جوان و انقلابی چندین دهه است که پشت ترافیک این مدیران دهه شصتی گیر کرده‌اند و اجازه عرض اندام به آن ها داده نمی‌شود! این ها دارند پیر می‌شوند اما جمعی از دست اندرکاران امور این سرزمین، هنوز دست از سر نسل مدیرانی که پدربزرگ این گروه در نوبت مانده محسوب می‌شوند، برنمی‌دارند و برآنند تا با هر لطایف الحیل و امکانی که شده مفری بیابند تا همچنان آن جماعت پشت میزهایشان باقی بمانند.

برادران و خواهرانم در شورای شهر مشهد! بهتر از صاحب این قلم می‌دانید که عمده رأی شما را جوانان پرشوری به صندوق ها ریختند که امید به تغییر و نقش آفرینی در مدیریت شهری داشتند. شاید با زحمات خود بخشی را نیز محقق کرده‌اید، اما اکنون که قانون بهترین فرصت را به شما داده، چرا با دنده معکوس حرکت می‌کنید؟ چشم همان مردم و جوانان موکل شما به تصمیم حساس امروز شماست ؛باور کنید این اقدام شما بسیاری را متحیر و شوکه کرده است! حکایت قسم حضرت عباس(ع) و دم خروس خواهد شد. نکنید این کار را؛ این بی اعتنایی به نخبگان مشهدی و جوانان توانای این دیار در عرصه مدیریت شهری است.

در پایان این را نیز ناگفته نگذارم که چنین رویه‌ای دون شأن خود آقای تقی زاده خامسی نیز هست. بعید می‌دانم ایشان از این رویه مطلع و با آن موافق باشد. اینکه همه بسیج شوند تا با چنگ و دندان و گرفتن حکم استثنایی و توسل به استفساریه دستور خاص مجلس و رفتارهای مشابه، میز ایشان را برایش حفظ کنند. تا جایی که در این مدت پی برده ام این بزرگوار مدیری فرهیخته و شیفته فرصت دادن به نسل جوان است.

شاید برخی معترض شوند و پای استفاده از تجربیات ایشان را طبق معمول این مواقع وسط بکشند اما چه کسی گفته از این تجربیات استفاده نشود. یک نیروی جوان قبراق بیاید و مسئولت شهرداری را بگیرد و در کنار او این بزرگان نیز کمک حال باشند و مشورت‌های ذی قیمت خود را در اختیارش بگذارند. شما را به خدا کاری کنید تا مشهد و مشهدی‌ها از این امتحان سربلند بیرون آمده و الگوی دیگر کلانشهرها شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.