به دلیل افزایش آمار خودکشی در انگلیس، نخست‌وزیر این کشور یک نفر را به عنوان وزیر پیشگیری از خودکشی انتخاب کرد.

انگلیس وزیر پیشگیری از خودکشی منصوب کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دولت انگلیس به منظور کاهش آمار خودکشی در این کشور، شخصی را به عنوان وزیر «پیشگیری از خودکشی» انتخاب کرد.

به نظر می رسد این نخستین بار در جهان است که یک کشور وزیری را برای پیشگیری از خودکشی انتخاب می کند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس با اعلام این خبر گفت: «جکی دویل پرایس، یکی از وزرای وزارت بهداشت انگلیس قرار است بر این لکه ننگ پایان دهد.»

نخست وزیر انگلیس در یک سخنرانی به مناسبت «روز جهانی سلامت روانی» اعلام کرد: زمانی که نخستین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب شدم، بر روی پله های خیابان داونینگ ایستادم و متعهد شدم که با ناعدالتی های جامعه مقابله کنم. ناعدالتی هایی در خصوص افرادی که با سلامت روانی مواجه هستند وجود دارد. ما با کمک یکدیگر می توانیم آن را تغییر دهیم. ما می توانیم این لکه ننگ را که باعث شده بسیاری از مردم در سکوت رنج ببرندT از بین ببریم. ما می توانیم با تراژدی خودکشی مقابله کنیم. من درک می کنم که تأثیر خودکشی بر روی خانواده افراد و جامعه چقدر می تواند ناراحت کننده و مخرب باشد.

جکی دویل پرایس که هم اکنون به عنوان وزیر سلامت روانی، نابرابری و پیشگیری از خودکشی انتخاب شده است قرار است برنامه هایی را برای مقابله با خودکشی ارائه دهد و همچنین بررسی کند که آیا فناوری هایی برای شناسایی افرادی که در خطر خودکشی قرار دارند، وجود دارد یا خیر.

گزارشها حاکی از آن است که هر ساله حدود 4500 نفر در انگلیس جان خود را بر اثر خودکشی از دست می دهند و اقدام به خودکشی از جمله علل اصلی مرگ در مردان زیر 45 سال در این کشور محسوب می شود. پیش از این هم داده های دفتر آمار ملی نشان داد خودکشی در میان نوجوانان انگلیس و ولز از سال 2010 تا 2017 با 67 درصد افزایش همراه بوده است. در سال 2010 تعداد نوجوانانی که دست به خودکشی زده بودند 112 نفر بود. این در حالی است که در سال گذشته میلادی 187 نوجوان زیر 19 سال دست به خودکشی زدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.