حجت‌الاسلام کریمیان با اشاره به تلاش عراقی‌ها برای میزبانی از زائران ایرانی گفت: امسال ۴۰۰ رسانه از ۴۳ کشور حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را پوشش می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام کریمیان رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با بیان اینکه اصحاب رسانه، پیام‌رسان حماسه اربعین خواهند بود، اظهار داشت: در عراق چند نگرانی جدی داریم که باید به آن توجه داشت. مجموعه‌ای طرحی را از سوی آمریکایی‌ها انجام دادند تا آینده عراق را متحول کنند و کاری کنند ارتباط ایران و عراق کاسته و ارتباطات عراق با کشورهای عربی افزایش یابد.

وی‌ با اشاره به راه اندازی مرکز اعتدال به منظور برهم زدن ارتباط ایران و عراق افزود: امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر عراقی به ایران آمده‌اند که تا پایان سال این تعداد به ۲ میلیون نفر خواهد رسید. در داخل کشور ما متاسفانه برخی با طراحی دشمن همراه می‌شوند و دانسته یا ندانسته به سمت اهداف دشمن پیش می‌روند.

حجت الاسلام کریمیان اربعین را بزرگ‌ترین پیوند بین ایران و عراق دانست و گفت: یکی از  نگرانی‌های جدی ما در اربعین این است که دشمن کاری کند که این اتفاقات در رسانه‌ها پررنگ شود که باید در این زمینه هوشیار بود.

وی با بیان اینکه این روزها در عراق اتفاقات مهمی افتاده است، افزود: اراده مردم عراق بر همه اراده‌های خارجی غلبه کرد، اما با این‌ وجود ‌نباید از توطئه دشمن غافل بود و از توطئه‌های آنها برای تقلیل اربعین چشم پوشید. علاوه بر این یکی از نگرانی‌ها کاهش تعداد زائران ایرانی در اربعین است که به نفع ایران‌ و عراق نخواهد بود.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مردم عراق پول جمع کردند تا ویزای زائران ایرانی را بدهند، گفت: برخی می‌گفتند برای یک هزار زائر پول جمع کردیم که این نشان از عمق بخشی فرهنگی و عقیدتی است.

وی با بیان اینکه یکی از علمای عراق در محضر رهبری گزارشی از اربعین و حضور ۱۱ میلیون زائر داد، افزود: حضرت آقا فرمودند که این همه جمعیتی که آمدند، آیا چیزی از کربلا برداشتند و بردند؟ فرمودند این شور است و ارزش دارد، اما باید به شعور و بصیرت تبدیل شود. به همین دلیل باید در تولید محتوای عاشورایی تمرکز کرد تا به این مطالبه رهبری برسیم.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به انسجام رسانه‌ای در ایام اربعین گفت: ما در سال گذشته روزانه به طور متوسط ۸۰۰ گزارش تلویزیونی روی ماهواره ارسال می‌کردیم که بزرگ‌ترین اقدام رسانه‌ای است. همچنین بیش از ۵۰ اس ان جی مستقر می‌شود و از ۲۷ محرم کار رسانه‌ای آغاز شده است.

وی‌ با بیان اینکه حدود ۴۰۰ رسانه از ۴۳ کشور در مراسم اربعین امسال حضور می‌یابند، افزود: امسال با حضور یک هزار و ۲۰۰ کارشناس مذهبی سیاسی بهره می‌بریم‌ و ۴۰ فرکانس ماهواره‌ای از اربعین خواهیم داشت.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به اینکه در بین‌الحرمین حدود ۲۰ دوربین مستقر خواهیم کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا اجتماع بزرگ انسانی و معنوی را منعکس کرده و از شدت بایکوت خبری اربعین بکاهیم. 

وی با بیان اینکه همکاران ما در فرودگاه نجف و مرزها و ایستگاه‌ ۲۸۵ یعنی موکب امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: فرم‌هایی پیش‌بینی شده تا مجوزهای دوربین صادر شود و در فرودگاه نجف هم این امر امکان‌پذیر است. امیدواریم امسال اربعین بزرگ‌ و با پوشش رسانه‌ای جهانی باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.