گیلان_ رقابت راه یافتگان به مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه قصه گویی بین المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت آغاز شد.

آغاز مسابقه استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت/ ۲۵ قصه‌گوی گیلانی به قصه‌گویی پرداختند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون درحالی آغازشد که شرکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی و هنری، تجربه‌های قصه‌گویی خود را در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی (فیلم ۹۰ ثانیه‌ای) و علمی (مقاله‌نویسی) به اشتراک‌ گذاشتند.

برپایه این گزارش، با انتشار فراخوان این جشنواره که با استقبال گسترده‌ی مخاطبان همراه‌بود، بیش‌از ۳۶۰ اثر به دبیرخانه‌ استانی جشنواره قصه‌گویی در کانون ارسال‌ شد و در این میان نیز هیئت داوران متشکل از خدیجه مشکبید حقیقی، ساحره پورشاهماری و هم‌چنین الهام کمال‌پور، به بررسی و گزینش آثار ارسالی پرداختند.

برهمین اساس، هیئت داوران پس از بازبینی قصه‌های بخش عمومی و ۹۰ ثانیه‌ای بارگذاری شده درسایت کانون، بیش از ۲۳۰ اثر قصه‌گویی را برای داوری به دبیرخانه مرکزی در تهران معرفی‌کرد.

دربخش مقاله‌های علمی نیز پس از بررسی های اولیه، ۱۰ چکیده اثر استانی انتخاب و به واحد پژوهش دبیرخانه قصه‌گویی ارسال‌شد.

بخش تخصصی این مسابقه نیز از دو بخش اصلی ملی شامل «دختران و پسران (۱۴ تا ۱۸ سال)»، «زنان و مردان (۱۸ سال به بالا)» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» و بخش بین‌الملل شامل «برگزیدگان ۲۰ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای»، «قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور» تشکیل‌شد.

دراین میان، گروه داوری این مسابقه از میان ۱۲۰ شرکت کننده و پالایش مرحله‌ نخست، ۵۱ اثر را انتخاب و برای شرکت در مرحله‌ استانی مسابقه استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی که ۱۷ و ۱۸ مهرماه در سالن نمایش‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارمی‌شود، معرفی‌کرد.

برپایه این گزارش، در نخستین روز برگزاری این مسابقه که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، جمعی از مسوولان، کودکان و قصه‌گویان بخش تخصصی (کلاسیک و خلاق) آغازشد، ۲۵ قصه‌گوی گیلانی به قصه‌گویی پرداختند.

پخش تیزر جشنواره استانی قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی و اجرای سرود اعضا، سخنرانی مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری و تشریح روند برگزاری این جشنواره از سوی مدیرکل کانون استان گیلان از دیگر برنامه‌های روز نخست این مسابقه بود که با همراهی بیش از ۳۰۰ کودک دانش‌آموز انجام‌گرفت.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.