وزیر راه و شهرسازی در ماهگرد اظهارات جنجالی‌اش درباره واگذاری بندر چابهار به هندی‌ها، مدعی شد: هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است.

آخوندی: هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نیمه شهریور ماه امسال عباس آخوندی در گفت‌وگو با مانی کنترل از واگذاری بندر چابهار به شرکتی هندی خبر داده بود.

عباس آخوندی به این رسانه هندی گفته بود:‌ کشورش در طی یک ماه آینده به موجب یک قرارداد موقت توسعه بندر استراتژیک چابهار را به یک شرکت هندی خواهد سپرد. آماده ایم تا بهره برداری بندر چابهار را در قالب یک موافقتنامه موقت که قبلا با یک بندر هندی برای مدت یک سال و نیم داشته ایم، به شرکت هندی واگذار کنیم.

وی پس از ملاقات با همتای هندی خود گفت: «ما قبلا یک گام رو به جلو برداشته ایم... ما باید یک کانال بانکی برای هند ایجاد کنیم که قبلا این کار را انجام داده ایم و خوشبختانه طرف هندی نیز به صورت رسمی این مسئله را پذیرفته است. هند نیز یک کانال بانکی ایجاد کرده که به تایید بانک مرکزی ایران رسیده است.

آخوندی گفت، طرف هندی در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده و ما اکنون به سمت بهره برداری از بندر چابهار پیش می رویم.» این مقام ایرانی اضافه کرد، تحویل بندر به شرکت هندی در طی یک ماه آینده انجام خواهد گرفت. ما همه کارها را انجام داده ایم.

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در ماهگرد این اظهاراتش در گفت وگو با خانه ملت  با اشاره به نشست مشترک با کمیسیون صنایع مجلس گفته است: -در این جلسه- موضوع توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار مورد بحث قرار گرفت و اعلام کردیم که هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.