رئیس بنیاد سلامت رضوی گفت: ۸ دارالشفاء از سوی آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه‌ای مشهد احداث می‌شود

۸ دارالشفاء از سوی آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه‌ای مشهد احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود شبستری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های بنیاد سلامت رضوی ویژه پیاده‌روی اربعین و دهه آخر صفر در محل ساختمان پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: بنیاد سلامت رضوی از اواسط سال ۹۶ با حضور نخبه‌های علمی با هدف همسویی فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی سه مجموعه دارالشفاء امام رضا(ع)، بیمارستان رضوی و موسسه خدمات دارویی در آستان قدس رضوی تاسیس شده است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار پزشکان قلب ایران و اروپا در آذرماه در مشهد تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت آستان قدس رضوی با مشارکت دانشگاه فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد سلامت رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت با تاسیس سامانه جامع برای زائرین سلامت برنامه سلامت آنها همه خدمات مورد نیاز در یک بسته جامع منظم طراحی و قبل از ورود به ایران اطلاع رسانی به آنها انجام می‌گیرد.

شبستری با اشاره به کمیته علمی و دانشجویی در حوزه علمی و خدماتی اظهار داشت: حضور فعال و خدمت بی مزد و پاداش تحت عنوان خادمیار سلامت از ابداعات خوب ما است که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی استفاده کنیم و همچنین از آنها خواسته‌ایم با فکر و ایده‌های خلاقانه خود ما را در جهت انجام هرچه بهتر ماموریت بنیاد یاری رسانند.

وی افزود: هم اکنون در دارالشفاء امام رضا (ع) ۴۲۰ پرونده شفاجو داریم که هیچگونه هزینه درمانی از این عزیزان گرفته نمی‌شود همچنین با کمک آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ قطعه زمین را در در نقاط حاشیه شهر شناسایی کردیم که قرار است دارالشفاء تاسیس شود تا برای انجام خدمات تخصصی و فوق تخصصی دیگر لازم نباشد به مرکز شهر مراجعه کنند.

در ادامه رئیس بنیاد سلامت رضوی تصریح کرد: به دلیل کمبود و نیاز مراکز خدامت بهداشتی و درمانی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا، آستان قدس رضوی متولی و شروع کننده این حرکت شد و سال گذشته ۲۰ اتوبوس تجهیز شده و ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت خادمیاران سلامت حدود ۳۰ هزار خدمات سرپایی و عمل‌های مختلف انجام دادند، همچنین همکاری خوبی بین آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تدارک امنیت این بیمارستان صحرایی شکل گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.