سرهنگ محمد بوستانی در بازدید از قدس آنلاین گفت:رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس برای کاهش جرم در جامعه هستند.

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در کاهش جرم هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور در دفتر قدس آنلاین با سردبیر و خبرنگاران این رسانه به گفت وگو وتبادل نظر پرداخت.

سرهنگ بوستانی با بیان اینکه یکی از مهمترین لوازم پلیس برای پیشگیری از جرم و جنایت، اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی های مردم است اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان بازویی توانمند، پلیس را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت تامین می‌کنند و بسیاری از مردم از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود وارد فضای سایبری می‌شوند و از این جهت "قدس آنلاین" می‌تواند نقش موثر و بسیار تاثیر گذاری در انتقال پیام پلیس به مخاطبان ایفا کند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: وقوع حوادث وجرائم فرآیند بوده و  از تسهیل  و زمینه سازی عوامل  محیطی وخانوادگی  تا دخالت پلیس را شامل می شود. درواقع اخرین عنصر اثرگذار بر این روند پلیس است که پس از وقوع حادثه  ایفای نقش میکند. درحالی که دراغلب موارد دراین حوادث انگشت اتهام به سوی پلیس  می باشد.

این مقام انتظامی گفت: گرچه درجامعه ما  مرسوم شده پس از  وقوع حادثه وجرائم صاحبنظران حوزه های مختلف وحتی رسانه ها اظهارنظر کرده و به این حوادث بپردازند اما برای کاهش آسیبها و مخاطرات جا دارد  به خصوص دستگاههای اجتماعی وفرهنگی چند مرحله قبل از وقوع حوادث نقش آفرینی کرده و با اطلاع رسانی وآگاه سازی مردم  مانع بروز چالشها شوند.

وی درادامه با اشاره به رشد فناوری های نوین رسانه ای تصریح کرد: امروزه منابع خبری بسیاری از افراد جامعه فضاهای مجازی وسایتهای اینترنتی است که   بنابراین رسانه های دغدغه مند می توانند با حضور دراین عرصه ضمن اطلاع رسانی مؤثر از ترویج اطلاعات نادرست  وتشویش  جامعه پیشگیری کند. زیرا انتشار اخبار بی پایه خود وسیله ای برای بروز آسیبها محسوب می شود. درحالی که با ترغیب مردم به آگاهی و نظم  میتوان ازحوادث ووقایع پیشگیری کرد.

سرهنگ بوستانی همچنین تأکید کرد: شرایط امروز  وحضور رسانه ها به گونه ای است که  وقوع آسیبهای اجتماعی را دیگر نمی توان برای افراد مسئله غیرمنتظره  وناخواسته دانست. چنانکه بنابر شواهد  در۸۰ درصد حوادث منجر به قتل  افراد دراین حوادث ارتباط  داشته اند.  

انتهای پیام/

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.