۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 624026

در حالی که تقویت ارزش دلار موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با کاهش همراه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۱۸۷ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشت . بیشترین افت یک روزه از اواسط ماه اوت را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۱۹۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دیوید مرجر، مدیر بخش تجارت فلزات گرانبهای موسسه های ریج فیوچرز در این باره گفت: «احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، تاثیرات مثبت جنگ تجاری و افزایش آشفتگی ها در (بازارهای نوظهور) را در بازار طلا خنثی کرده است.»

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز و تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه دولت این کشور به بالاترین رقم در طی ۷ هفته گذشته رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو گفت: «وضعیت آشفته بازارهای بورس موجب محدود شدن تمایل سرمایه گذاران برای فروش طلا می شود و در عین حال تقویت دلار جلوی افزایش بیش از حد قیمت ها را می گیرد.»

نوسان قیمت طلا در طی یک ماه و نیم گذشته تنها ۳.۴ دلار بوده که به عقیده برخی از تحلیلگران ناشی از توازن برقرار شده در بازار مابین عواملی همچون نگرانی از رشد بازارهای نوظهور و فشارهای تورمی حاصل از افزایش قیمت نفت است. برخی دیگر از تحلیلگران می گویند، خرید در صورت کاهش بیشتر قیمت ها، خرید فیزیکی طلا افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.