رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اولین روز بعد از تعطیلات مجلس، اسامی وزرای پیشنهادی اعلام می‌شود.

واعظی: اسامی وزرای پیشنهادی پس از تعطیلات مجلس اعلام می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز (18 مهر) جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس گفت: ظهر دوشنبه با ما تماس گرفتند که چون مجلس در هفته آینده برگزار نمی‌شود، زمانی که اسامی را اعلام می‌کنیم باید ظرف یک هفته بحث رای اعتماد از سوی مجلس پیگیری شود.

وی ادامه داد: اولین روزی که مجلس بعد از تعطیلات تشکیل جلسه داد اسامی اعلام می‌شود.

واعظی گفت: با توجه به تفاوت نرخ بنزین در ایران با کشورهای همسایه که از شش تا 9 هزار تومان است، بنزینی که در واقع متعلق به مردم است، روزانه به میزان زیادی قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: هم چنین بحث محدودیت‌های واردات و مباحث زیست محیطی و وارونگی هوا نیز هست که همه اینها در کمیته‌ای بررسی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص تغییرات کابینه و همچنین زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز تصریح کرد: بنا داشتیم وقتی که لایحه تغییر ساختار تصویب شد، تغییرات در کابینه را هم همزمان با این لایحه انجام دهیم.

واعظی خاطر نشان کرد: هفته گذشته از مجلس گفته شد که تمایلی به تصویب این لایحه ندارند. جایگزین دو وزارتخانه را تعیین کردیم همچنین ممکن است یکی دو وزارتخانه دیگر هم مطرح باشد.

وی اظهار داشت: بنا بود دیروز گزینه‌ها را به مجلس معرفی کنیم؛ به دلیل اینکه مجلس هفته آینده تعطیل است حتی به هیئت رئیسه نیز گفتیم که آماده‌ایم گزینه‌ها را معرفی کنیم و هیئت رئیسه گام‌هایی برداشت تا تعطیلی هفته آینده را لغو کند، با توجه به اینکه نمایندگان از قبل در استان‌های خود برنامه‌ریزی‌هایی کرده بودند، روز دوشنبه از مجلس تماس گرفتند که با توجه به اینکه مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد، در فرصت دیگر معرفی کنید.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: از سوی دیگر زمانی که گزینه‌ها معرفی می‌شوند، باید طی یک هفته بررسی‌ها انجام شود.

واعظی درباره نامه 250 نفر از صاحبنظران درباره مشکلات اقتصادی، گفت: از همه دلسوزانی که به دولت پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند تشکر می‌کنیم. به‌ویژه اقتصاددانانی که در این برهه که مشکلات اقتصادی داریم، با دلسوزی مشورت داده و پیشنهاداتشان را می‌دهند، قطعا این پیشنهادات را ما برای وزارتخانه‌های ذی‌ربط می‌فرستیم و در ستاد اقتصادی دولت نیز بررسی می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته نیز برخی از اقتصاددانان نامه نوشته بودند که آن بررسی شد. توصیه کردیم که وزرا با دوستان جلسه بگذارند که آقای نوبخت جلسه گذاشتند و دوستان دیگر هم این کار را انجام خواهند داد. مد نظر داریم با حضور تعدادی از اقتصاددانان با رئیس‌جمهور در آینده جلسه‌ای داشته باشیم.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور درباره جابجایی در کابینه، گفت: ممکن است وقتی در جایی سمتی ایجاد می‌شود، این جابجایی از داخل کابینه باشد. چون شناخت بیشتری از عملکرد، فکر و توانایی‌شان داریم.

واعظی همچنین درباره دادگاه دیوان دادگستری لاهه و تمهیدات در نظر گرفته شده توسط دولت برای موفقیت در این خصوص، گفت: گام اول در این زمینه محکم برداشته شد و اثرات آن هم در داخل ایران و هم در عرصه بین الملل کاملا به نفع ایران بود.

وی به عکس العمل آمریکایی‌ها در این باره اشاره کرد و گفت: آنها عکس العمل منفعلانه‌ای نشان دادند و اعلام کردند می‌خواهند از عهدنامه مودت خارج شوند. باید آنچه حق خود می‌دانیم و قانون به ما اجازه می‌دهد را با قوت بیشتر ادامه دهیم.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور همچنین درخصوص میزان مبالغ بلوکه شده توسط آمریکا و پیگیری آن در دادگاه لاهه تصریح کرد: مواردی که مربوط به پروسه حقوقی است، قابل پیش‌بینی نیست، اما می‌توانم بگویم از همه توانایی خود از نظر حقوقی استفاده خواهیم کرد تا موفق شویم.

واعظی درباره حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران و سخنرانی در این دانشگاه، اظهار داشت: ایشان هر سال در آغاز سال تحصیلی جدید به یکی از دانشگاه‌ها می‌رود و دیداری با اساتید و دانشجویان خواهند داشت. این دیدار هم مانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص درخواست اروپایی‌ها برای تاسیس دفتر در تهران، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در ایران سفارت دارند و کارهای دو جانبه خود را انجام می‌دهند. وقتی اتحادیه اروپا در کشوری اقدام به بازگشایی دفتر می‌کند، کل موضوعاتی که مرتبط با اتحادیه اروپا است از طریق این دفتر انجام می‌شود.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور افزود: همکاری‌ ما و اتحادیه اروپا در ابعاد مختلف در حال گسترش است، به‌ویژه در مورد مسئله برجام قول و قرارهایی می‌گذاریم، به نظر می‌رسد اگر روال عادی آن طی شود و با موافقت مراجع ذیربط، تاسیس این دفتر می‌تواند برای همکاری اقتصادی ما با اروپا مفید باشد.

واعظی در خصوص طرح اصلاح تعطیلات توسط نمایندگان مجلس، اظهار داشت: ما جزو کشورهایی هستیم که روزهای تعطیلی‌مان در طول سال بسیار زیاد است و این می‌تواند به کسب و کار و برخی برنامه‌ریزی‌های قبلی لطمه وارد کند. من فکر می کنم اگر کمیته‌ای در این زمینه خوب کار کند، حتما دولت هم از آن حمایت می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.