۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 624056

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از آنکه صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما در شرایطی که طوفان میشائیل در حال حرکت به سمت فلوریدا است و این موضوع سبب تعطیلی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت تولید نفت در خلیج مکزیک شده، افت قیمت چندان زیاد نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیروز ۱.۳ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.

صندوق بین المللی پول دیروز در گزارش جدید خود، پیش بینی اش از رشد اقتصادی جهانی در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را کاهش داد و نگرانی ها نسبت به کاهش تقاضا برای خرید فرآورده های نفتی را تشدید نمود.

به گفته صندوق، تنش های تجاری و افزایش تعرفه های تجاری تاثیر منفی خود را بر تجارت بین الملل گذاشته و بازارهای نوظهور با وضعیت نامناسب مالی و خروج سرمایه ها مواجه اند.

استفان اینز، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «با توجه به کاهش پیش بینی ها از رشد اقتصاد جهانی، قیمت ها به سقف خود رسیده است.»

به دلیل در راه بودن طوفان میشائیل حدود ۴۰ درصد از ظرفیت تولید نفت چاه های فراساحلی خلیج مکزیک در نزدیکی سواحل آمریکا تعطیل شده است.

شرکت های تولید کننده نفت، ۷۵ سکو را تخلیه کرده اند و احتمالا از اواخر امروز طوفان به فلوریدا خواهد رسید. شرکت لوئیزیانا آفشور اویل پورت، بزرگترین شرکت خصوصی پایانه های نفتی امریکا گفته، عملیات تولید در پایانه دریایی خود را متوقف ساخته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.