یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از مقرهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی این کشور را هدف قرار داد.

حمله پهپادی نیروهای یمنی به یکی از مقرهای نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، از هدف قرار دادن یک مقر نظامی دیگر ائتلاف سعودی در ساحل غربی این کشور خبر داد.

یک منبع آگاه در یگان پهپادی یمن در گفت‌وگو با «المسیره» اظهار داشت: یک فروند پهپاد «قاصف ۱»، علیه تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن در مقر «عنبرة» واقع در ساحل غربی عملیات انجام داد و این مقر را هدف قرار داد. 

توان عملیات‌های پهپادی-موشکی ارتش یمن از اواخر سال ۱۳۹۵ پس از ساخت و رونمایی پهپادهایی مانند «قاصف ۱» افزایش پیدا کرده است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن،  (۲۱ سپتامبر پیش) ، دو عملیات موفق با پهپاد «قاصف ۱» علیه مواضع ائتلاف سعودی در ساحل غربی داشت. یکی از عملیات‌ها علیه مقر تازه‌تاسیس ائتلاف سعودی در جزیرة السوابع و عملیات دیگر علیه یکی از  مقرهای فرماندهان نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان وابسته به آنها را در ساحل غربی بود که هر دو با دقت بالا صورت گرفت.

پهپاد «قاصف ۱»، ۲۵۰ سانتی متر طول و ۳۰۰ سانتی متر بال دارد و مدت زمان پرواز آن ۱۲۰ دقیقه است. مسافت پرواز قاصف، ۱۵۰ کیلومتر و حامل کلاهک جنگی ۳۰ کیلوگرمی است. ماموریت پهپاد قاصف ۱، تهاجمی و مجهز به سیستم هوشمند رصد و انواع کلاهک‌های جنگی است.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.