چند منبع آگاه امروز اعلام کردند عربستان با هدف تأمین کمبود نفت هند پس از آغاز اعمال تحریم‌ها علیه ایران ۴ میلیون بشکه در ماه نوامبر به این کشور صادر خواهد کرد.

عربستان قصد دارد کاهش خرید نفت هند از ایران را جبران کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، چند منبع آگاه اعلام کردند عربستان قصد دارد کاهش خرید نفت هند از ایران با آغاز اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا را با صادرات ۴ میلیون بشکه نفت به این بشکه در ماه نوامبر تأمین کند.

هند پس از چین دومین مشتری نفت ایران در جهان محسوب می‌شود و برخی پالایشگاه‌های این کشور گفته‌اند بعد از آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا خرید نفت از ایران را متوقف می‌کنند.

بنا به گفته منابع آگاه؛ ریلاینس اینداستریز، شرکت هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم و شرکت پالایشگاهی مانگالور هر کدام به دنبال خرید یک میلیون بشکه نفت بیشتر در ماه نوامبر از عربستان هستند. هنوز این شرکت‌ها واکنشی به این خبر نداشته‌اند. 

شرکت آرامکوی عربستان نیز در این باره اظهارنظری نکرده است، با توجه به اینکه هندی‌ها به شدت برای تأمین نفت خود به ایران وابسته هستند، پالایشگاه‌های هندی نگران کاهش واردات از ایران و ایجاد کسری در تأمین نفت موردنیاز خود هستند و به همین دلیل برای دریافت مجوز مستثنی شدن از تحریم‌های امریکا علیه ایران تلاش می‌کنند. پالایشگاه‌های هندی برای ماه نوامبر سفارش واردات ۹ میلیون بشکه نفت از ایران را ارائه داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.