همدان - حمیدرضا متین در همایش پلیس، امنیت و اصناف همدان گفت: اگر مردم امروز احساس کمبود کالایی در بازار دارند بیشتر دلیل آن احتکار خانگی است و باید مدیریت شود.

 همدان منبع تولید مواد اولیه شوینده‌هااست/ کمبود کالا وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حمیدرضا متین مدیر اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان همدان ، اظهار داشت: کمبود کالایی در بازار نداریم فقط به دلیل اینکه مردم بیش از نیاز خرید می کنند این احساس به وجود آمده که در بازار کالا به اندازه کافی نیست و بیش از نیاز خرید می‌کنند.

 وی افزود: استان همدان یکی از دارندگان منابع اولیه تولید مواد شوینده است و پودر ۹۹ درصد آن در چشمه قصابان همدان تولید و به ترکیه صادر می شود. این شایسته مردمی انقلابی  و مسلمان نیست که  با نگرانی از کمبود ها به خرید بیش از اندازه روی بیاورند.

وی گفت: یکی دیگر از موارد بارز احساس کمبود کالا را می توان اقدام نکردن تجار همدانی برای ثبت سفارش کالا دانست در همدان ۴۰۰ کارت بازرگانی برای فعالان این قشر صادر شده است. از ابتدای امسال حتی یک نفر از این تجار و بازرگانان هم برای ثبت سفارش و دریافت لاستیک اقدام نکرده اند اما از وقتی سهمیه ای شد به یکباره در کل کشور ۱۴۰۰ ثبت سفارش در این حوزه رسید. اگر تا ۲ هفته آینده ثبت سفارش ها به این روال ادامه یابد توزیع لاستیک آزاد خواهد شد و دیگر سهمیه‌ای نخواهد بود.

مدیر اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان همدان با اشاره به کمبود صوری پوشاک افزود: گفته اند مسئولان در این حوزه نقش داشته اند در حالی که  دولت نقشی در آن نداشت و در حال حاضر پوشاک در بازار همدان از قیمت ۸۸ هزار تومان به  حدود نصف این قیمت رسیده است.

 متین تاکید کرد: در حال حاضر ۴۳۷ تن برنج از ۲ نوع باتمانی پاکستان و هندی در استان موجود داریم اما باز هم هیچ بازرگانی حاضر نشده است برای ثبت سفارش و توزیع آن اقدام کند. مدیریت بازار استان و کشور در دست خارجی ها نیست این خودمان هستیم که باید با تدبیر آن را مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت: استان همدان منبع تولید سیلس است ماده ای که از آن فروسیلس با ارزش افزوده بالا تولید می شود تا  ماده دیگری به نام مل از آن بسازند ملی که در حال حاضر کیلوئی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار بفروش می‌رسد. ما باید برای کمک به هم دست یاری و همدلی دراز کنیم تا همه مکر و حیله ای را که دشمنان برای نابودی نظام برنامه ریزی کرده اند خنثی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.