همدان - جلسه تفاهم نامه سه جانبه فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ، اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد علوی برگزار شد.

وظیفه ما تربیت سربازان مهارتی است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، وهب مختاران مدیر کل آموزش فنی وحر فه ای این استان، با  اشاره به شرایط  اقتصادی وحساس جامعه  عنوان کرد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و دستور کار اقتصاد مقاومتی، وظیفه ما همکاری و تعامل با  آموزش و پرورش و بنیاد علوی در تربیت سربازان مهارتی است.

وهب مختاران چابکی و چالاکی را از خاصیت های بارز سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و افزود:با تصمیم گیری ، تدوین استانداردهای  مورد نیاز و مطابق هر اقلیم می توانیم نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار  ایفا کنیم.

مختاران ارتقا کیفیت آموزشی را در اشتغال جوانان جامعه امری مهم دانست و اظهار داشت:با هم افزایی دیگر دستگاههای تابعه می توانیم خروجی مفیدی  را در اشتغال جوانان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد:در صورت معرفی  روستاهای هدف توسط آموزش و پرورش خصوصا در مناطق محروم این اداره کل آمادگی خود را در برگزاری دوره ها به نحو احسن با شرایط و تجهیزات موجود برگزار می نماید.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به  فاقد مهارت بودن دانشجویان گفت: یکی از شروط لازم جهت پذیرش و اشتغال ایشان در بازار کار داشتن مهارت های فنی می باشد.

ظاهر پورمجاهد یادآورد شد:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با همراهی و تعامل آموزش و پرورش و بنیا علوی در کنار درس های علمی و تئوری به دانش آموزان فن و مهارت را آموزش دهند.

پورمجاهد با اظهار امیدواری و رضایت خاطر از عملکرد خوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اذعان داشت:پیرو برنامه ریزی های قبلی و هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در مناطق محروم دروه های مهارتی برگزار گردیده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ، طرح بنیاد علوی به کمک و نقش پر رنگ سازمان آموزش فنی و حرفه ای عملکرد چشمگیری در آموزش های مهارتی به دانش آموزان داشته است.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش همدان تنها راه نجات در اشتغال را مهارت آموزی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:در نظام ما مهارت آموزی همراه با آموزش و تکنولوژی باید پیش برود.

گفتنی است در ادامه کارگاه مهارت آموزی برق بنیاد  علوی در دبیرستان سیدالشهدا (ع) شهرستان کبودرآهنک افتتاح گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.