خراسان رضوی دارای سه میلیون و ۷۸۴ هزار مکان و کد پستی است که ۲ میلیون و ۸۷۸ هزار مورد آن در شهرها و بقیه آن در روستاها قرار دارد.

وجود سه میلیون و ۷۸۴ هزار کد پستی درخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: هر مکان دارای کد پستی می تواند یک  وجود سه میلیون و ۷۸۴ هزار  کد پستی درخراسان رضویواحد آپارتمان در یک مجتمع مسکونی، مغازه، خانه ویلایی در گستره شهری یا روستایی استان باشد که به آن یک کد پستی ۱۰ رقمی تعلق می گیرد.

سید احمد موسوی افزود :در فرایند راستی آزمایی، ویژگی های هر مکان با وضعیت آنچه در محل وجود دارد تطبیق داده می شود که سال گذشته راستی آزمایی برای یک میلیون و ۳۴۲ هزار کدپستی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور انجام شد و تا بهمن ماه امسال نیز راستی آزمایی در شهرهای بردسکن، تایباد، تربت جام، چناران، خلیل آباد، درگز، قوچان، کاشمر و مه ولات انجام می شود.

وی گفت : طرح جی نف یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی پست است که  در این طرح هر مکان دارای یک کد جغرافیایی اختصاصی در قالب یک نشان استاندارد می شود که این فرایند در شهرها با نقشه های جی. آی. اس در حال تکمیل است اما در روستاهای خراسان رضوی هنوز اجرایی نشده است.

موسوی افزود: با اجرای این طرح، یافتن نشانی ها به سهولت و ناوبری به صورت دقیق انجام می شود و در مواردی نظیر امدادرسانی، دستگاههای خدمت رسان با سهولت بیشتری خدمات می دهند.

وی گفت: همچنین این سامانه به دست اندرکاران کمک می کند سیاست گذاری و تجزیه و تحلیل دقیق تر از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی مناطق جغرافیایی به دست آورند.

استان خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای حدود ۳.۸ میلیون نشانی پستی است.

منبع: صدا و سیما

 پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.