پس از انتصابم به عنوان معاون استاندار برای برگزیدن مسئول اداره کل اجتماعی این معاونت به دنبال نیرو بودم اما هیچیک از تشکلهای مرتبط با بانوان گزینه ای را از میان زنان این استان تایید نکردند.

زنان باید آستانه تحمل خود را در قبول مسئولیت ها بالا ببرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،محمدرحیم نوروزیان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست مجمع مشورتی زنان با بیان این مطلب افزود: متاسفانه زنان در قبول پست‌های کلیدی اعتماد به نفس ندارندو این عدم اعتماد به نفس بانوان مهمترین  چالش‌ در واگذاری مشاغل کلیدی و مدیریتی به بانوان است.
این مقام کشوری همچنین بیان کرد: اگر زنان برای قبول پست های مدیریتی و شهری آمادگی فنی و تخصصی و شخصیتی داشته باشند روند انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی متناسب با شیب برنامه ششم توسعه، در استان نیز دنبال خواهد شد.

وی در توضیح این اقدام استانداری گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون مجمع مشورتی زنان بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه در چهار سال آینده باید مد نظر مسئولان قرارگیرد، هم اکنون با تاکید استاندارخراسان رضوی در این زمینه زیر ساختهای سازمانی فراهم شده است.
نوروزیان، تصریح کرد: با توجه به دستور مستقیم رئیس‌جمهور محترم باید در پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از بدنه مدیریتی دولت را زنان تشکیل بدهند که باید از هم‌اکنون به فکر کادر سازی از میان بانوان نخبه استان  بود.
وی با بیان اینکه زنان در طول انقلاب اسلامی حضور پررنگ و مؤثری داشته‌اند، گفت: همانگونه که زنان در طول هشت سال دفاع مقدس با حمایت از خانواده زمینه و اجازه حضور مردان را در میدان‌های نبرد فراهم کرده اند اکنون نیز می توانند برای جامعه موثر تر از قبل نقش آفرینی کنندوجامعه سالمی را ایجاد کنند.

قائم مقام استاندار خراسان رضوی افزود:جلب مشارکت همه نهادها و تشکلها در دستور کار دولت قرار دارد و هم اکنون برا ی۲۵ قشر از سوی استانداری خراسان رضوی  اقدام به نهاد سازی و ایجاد تشکل شده و این امر اصلا برای مقاطع انتخاباتی نیست بلکه یک رویه و تصمیم راهبردی برای ایجاد مشارکت در جامعه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت رسانی به مردم است.

وی  افزود: آفت این مجالس مشورتی، فعالیت‌های سیاسی و جناحی است. ولی  باید فراتر از سلیقه سیاسی و جناحی با اتکا به توانمندی زنان، وبا همدلی  وهم افزایی و جلب مشارکت عنومی در رفع معضلات جامعه بکوشیم.

نوروزیان، با اشاره به برخی از زمزمه ها در باره ایجاد پارلمان زنان خاطر نشان کرد: ما اصولا  چیزی به نام پارلمان زنان نداریم و باید همین مجمع مشورتی زنان با تصویب طرحها و انجام پژوهشهای اجتماعی و ارائه آن به مدیران استان در جهت تحقق مطالبات شهروندی زنان گام بردارد.

رمارم عضو مجمع مشورتی زنان استان نیز با انتقاد از نوروزیان در باره نیافتن گزینه ای برای اداره کل  اجتماعی، و نرسیدن زنان استان به اجماع واحد در باره معرفی این گزینه برای خدمت در استانداری گفت: احتمالا مشورتها پراکنده بوده و من از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی می خواهم از این پس برای انتخاب مدیران زن از مجمع مشورتی زنان نظرخواهی کند.

وی با تعریف از توانمندی های زنان استان و نمایندگان مجمع مشورتی زنان استان اظهار داشت: نمایندگان باید حضور مداومی در کارگروه‌های مختلف داشته باشند.

لازم به ذکر است علاوه بر ارئه و بررسی طرح های بررسی شده توسط کمیته های چندگانه این مجمع و تصویب آنها در صحن علنی برای ارائه به نهادهای دولتی در پایان این مراسم، مجمع عمومی برای  انتخاب ٩ عضو هیئت رئیسه این نهاد نیز با حضور نمایندگان مجمع از شهرستان‌های استان به تصویب رسید.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.