رئیس اتاق اصناف مشهد گفت:در چند ماه اخیر با توجه به مشکلاتی که به صورت بین المللی یا داخلی یا سیاست‌های ارزی به وجود آمده است، یکسری التهابات در بازارایجاد شده که برای کنترل و جلوگیری آن طرح هایی را با همکاری اتحادیه‌ها و مردم اجرا کردیم که اجرای این طرح‌ها در ایام بخصوص مثل دهه اول محرم یکی از این نمونه‌ها بوده است.

  مراکز اقامتی با ۲۱۰ پرونده در صدر تخلفات اصناف خراسان رضوی

محمود بنا نژاد اظهار داشت: در طرح نظارتی ویژه تابستان امسال ۵۴۵ گشت و بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی از صنوف مختلف در مشهد انجام و ۴۴۳۶ واحد صنفی بازرسی شد. در این مدت ۵۵۶۲ فقره تخلف شناسایی و ۲۸۷۹ پرونده شکایت مردمی و ۹۹۳ پرونده تخلف در مجموع به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در مشهد تشکیل شد.

وی اظهار داشت: از بین شکایات از واحدهای صنفی ۵۰۵ فقره جلب رضایت انجام و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجه به شاکیان برگشت داده شد.

وی با اشاره به فعالیت ۹۷ اتحادیه در مشهد گفت: با همکاری اتحادیه‌ها در ۶ ماه گذشته اقدامات مناسبی برای کنترل و تنظیم بازار انجام گرفت و برخی اقدامات منجر به کاهش تعرفه لاستیک از سوی دولت و همچنین تفویض اختیار تأییدیه نخست ثبت سفارش کالا به مسئولان استانی داده شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: طرح ویژه نصب برچسب قیمت بر روی کالاها با همکاری اتحادیه‌ها در شهر مشهد اجرا شد که در کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی نقش مهمی داشت.

وی اظهار داشت: برای برخی کالاها تقاضا بیش از حد انتظار بود و همین تقاضای کاذب باعث گرانی شد به عنوان مثال تقاضا در حوزه لوازم خانگی در چند ماه اخیر به نحوی شد که فروشندگان به سوی پیش فروش این نوع کالاها سوق یافتند.

بنا نژاد همچنین از برگزاری جشنواره فروش کلی در مشهد در روزهای غیر پیک مسافر خبر داد و افزود: در نظر داریم این جشنواره از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه در مشهد برگزار شود که طی آن دستگاه‌های اجرایی مختلف بویژه مجتمع‌های تجاری و شرکت‌های هواپیمایی کالاها و خدمات خود را با تخفیف ویژه عرضه می‌کنند که امیدواریم به مانند تجربه خوبی که جشنواره‌های کیش و قشم در این زمینه داشتند ما نیز این مورد را در مشهد تجربه کنیم. معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: طی سه ماه گذشته برای صاحبان ۱۵ انبار در این استان به دلیل مقاومت آنان در مقابل توزیع کالاهای انبار شده، پرونده قضایی تشکیل شد.

علی باخرد افزود: در مدت یاد شده ۷۵۰ فقره بازرسی از انبارهای استان انجام شد که ماموران در ۵۸ انبار ظن به احتکار داشتند.

وی اظهار داشت: صاحبان ۴۳ انبار از این تعداد نسبت به توزیع کالای انبارها در بازار مصرف اعلام آمادگی کردند که برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل نشد.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲۴۴ هزار فقره بازرسی از بازار استان انجام شد که منجر به تشکیل ۱۵ هزار پرونده تخلف گردید که از این تعداد مراکز اقامتی با ۳۹۰۰ فقره بازرسی و ۲۱۰ پرونده تخلف، بیشترین تخلفات را در بین صنوف به خود اختصاص دادند. وی گفت: براساس گزارش ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، در ۶ ماه گذشته ۲۵ درصد پروازهای مشهد و تعداد زائران ایرانی در مراکز اقامتی استان کاهش یافته، اما تعداد زائران خارجی پنج درصد افزایش داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ثبت اطلاعات ۳۱ هزار انبار استان در سامانه جامع انبارهای کشور افزود: هنوز تعدادی از صاحبان انبارهای خصوصی استان اطلاعات انبارهای خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند؛ بنابراین در صورت کشف کالاهای آنان در زمان جابه جایی، کالاهای داخلی آن‌ها حکم احتکار و کالاهای خارجی آنان نیز حکم قاچاق را خواهد داشت. وی اظهار داشت: سامانه جامع انبارهای کشور به سامانه راهداری و سامانه بیمه متصل شده است و باید همه انبارهای استان در این سامانه ثبت شود در غیر این صورت صاحب انبار نمی‌تواند کالای خود را جابه جا کند.

 منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.