وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرداری مشهد با ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب شهری را که مشکلات ومعضلات بهداشتی برای شهرها ایجاد کرده به یک سرمایه ارزشمند تبدیل می‌کند.

شهرداری مشهد با تصفیه‌خانه‌های محلی، فاضلاب را به سرمایه تبدیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی در بازدید از اولین تصفیه‌خانه محلی کشور که با مشارکت بخش خصوصی در منطقه سیدی در حال احداث است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر اغلب رودخانه‌ها به مسیری برای عبور فاضلاب تبدیل شده است، بنابراین با توجه به این موضوع ومشکلات زیست‌محیطی که بدنبال داشته است، در شورای شهرسازی این موضوع مطرح شد که چگونه رودخانه‌ها را به ثروت شهرها تبدیل کنیم.

وی افزود: شهرداری مشهد با ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب شهری را که مشکلات ومعضلات بهداشتی برای شهرها ایجاد کرده به یک سرمایه ارزشمند تبدیل می‌کند.

آخوندی ادامه داد: باتوجه به کمبود منابع آبی و در مقابل نیاز کلان‌شهرها به توسعه فضاهای سبز، اقدام مدیریت شهری مشهد در راستا استفاده از پساب تصفیه شده ارزشمند است.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشف‌رود در مشهد یکی از این رودخانه‌ها است اظهارکرد: با توجه به این موضوع می‌توان با احداث چنین تصفیه‌خانه‌هایی، پساب‌ها را تصفیه و آب مورد نیاز برای فضای سبز شهری را تامین کرد البته باید در ساخت این تصفیه‌خانه‌ها طرح‌های جامع و تفصیلی شهری نیز مورد توجه قرارگیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای کشور در کنار رودخانه‌ ایجاد شده زیرا رودخانه‌ها یکی از نقاط جذاب و تامین‌کننده آب مورد نیاز جوامع هستند و اکنون نیز اسکان‌های غیررسمی در حاشیه رودخانه‌ها و با کیفیت پایین وجود دارد. برهمین اساس یکی از محورهایی که باید در دستور کار اصلی بازآفرینی  شهری قرارگیرد توجه به همین موضوع است، که خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در این راستا اقدام شایان توجهی انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.