۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 624285

هفت سال است که با هدف خدمت رسانی به زائران پیاده امام هشتم(ع) در ایام منتهی به آخر صفر جوانانی بی ادعا کمر همت می‌بندند تا با خدمتی جدید رنج راه سخت و طولانی را بر زائران پیاده امام رضا(ع) کمتر نمایند.

همت جوانانی که خستگی پای زائران پیاده را می‌گیرد

ماساژ پاهای خسته زائران امام مهربانی‌ها به قول خودشان کمترین کاری است که می‌تواند توانایی زوار را برای پیمودن راهی که با اراده پولادین گام در آن گذاشته‌اند بالا ببرند.

به گفته امیر حسین آریا، سرپرست این گروه سال اول و اوایل این حرکت حتی خیلی‌ها اطلاعی از آن نداشتند و نمی‌دانستند سرپنجه‌های این جوانان چه معجزه‌ای می‌تواند برای پیمودن راه با تمام سختی هایش باشد.

وی در خصوص این حرکت می‌گوید: سال ۱۳۹۱ با آموزش ۲۴ جوان روشندل تحت پوشش مؤسسه عصای سفید نابینایان، اولین تیم ماساژ پای زائران پیاده امام رضا(ع) را با همکاری بسیج جامعه پزشکی راه اندازی کردیم که درابتدا زائران به خاطر عدم آشنایی با ماساژ پا استقبال نکردند، ولی یکی یکی به سمت ماساژ آمدند و با مشاهده آثار خستگی زدای امدادگران هلال احمر هم که در همان ایستگاه مشغول به کار بودند به ماساژ پرداختند و دیگر فقط خدمات ماساژ متقاضی داشت.

وی افزود: آن سال بچه‌های روشندل واقعاً برای زائران سنگ تمام گذاشتند و مسئولان هم خیلی استقبال کردند.

آریا همچنین اظهار داشت: بعد از آن تجربه همکاری ما با بهداری سپاه امام رضا(ع) ادامه دارد و امسال ان شاءالله هفتمین سال حضور ماساژورهای مرکز ماساژ آفتاب شرقی در ایستگاه ملک آباد خواهد بود. ضمن اینکه طی این مدت ایستگاه کارخانه الکترود رضا هم سه سال است که بچه‌های مرکز ما در زمان زیارت پیاده شب‌ها در آن حضور دارند. همچنین چهار سال قبل با آموزش کادر نظامی جهت ایستگاه جاده قدیم نیشابور و فعالان فرهنگی در شهرداری منطقه هفت، ایستگاه هایی را هم که حضور نداشتیم پوشش دادیم.

وی گفت: امسال تصمیم داریم با استعانت از خداوند بزرگ و نظر محبت آمیز ولی نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا(ع)، ۵۰۰ نفر ازخانم‌ها و آقایان علاقه مند را به صورت رایگان تحت آموزش ماساژ پا جهت خدمتگزاری به زائران پیاده حرم آقا قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی افراد علاقه مند ضمن یادگیری فنونی که درمان کننده درد و خستگی پاهای خود و عزیزانشان می‌باشند، می‌توانند به عنوان خادم حضرت امام رضا(ع) به زائران پیاده خدمت کنند که این آموزش‌ها در دو جلسه سه ساعته خواهد بود.

آریا یادآور شد: افرادی که طی مدت استقبال از زائران پیاده در ایستگاه‌های مرتبط با ما حداقل ۱۵ ساعت به ماساژ زائران پرداخته و تأییدیه مدیر ایستگاه را ارائه کنند گواهی گذراندن دوره فوت ماساژ را هم به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

گفتنی است علاقه مندان به حضور در این طرح می‌تواند با تماس با شماره تلفن ۳۸۴۷۰۰۸۴ آمادگی خود برای شرکت در جلسات آموزشی و خدمت رسانی به زوار پیاده امام رضا(ع) را اعلام نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.