مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت رضوی از برپایی ۲۴ ایستگاه خدمات درمانی به همت این بنیاد در دهه آخر صفر در مشهد و مسیرهای منتهی به این شهر مقدس خبر داد.

برپایی ۲۴ ایستگاه خدمات درمانی در دهه آخر صفر در مسیرهای منتهی به مشهد

 به گزارش قدس آنلاین،محمود ابراهیمی گفت: به همت بنیاد سلامت رضوی و با مشارکت خادم‌یاران سلامت رضوی، ۲۴ ایستگاه خدمات درمانی در دهه آخر صفر در مشهد و ورودی‌های این شهر مقدس دایر خواهد شد.
وی به استقرار پزشک در هشت ایستگاه مذکور اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مشهد، خدمات پرستاری و فوریت‌های پزشکی در این ایستگاه‌ها به زائران حرم مطهر رضوی ارائه خواهد شد.
ابراهیمی با بیان منتخبی از خدمات بنیاد سلامت رضوی به بیماران نیازمند کشور گفت: ۱۲ قطعه زمین با کاربری بهداشتی درمانی در مجموعه آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد شناسایی شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است تا در آنها دارالشفاء یا مراکز جامع خدمات سلامت احداث شود.
وی با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیران بنیاد سلامت رضوی ابراز کرد: خیرین به صورت انفرادی یا در قالب اصناف می‌توانند برای احداث این مراکز درمانی به بنیاد سلامت رضوی کمک کنند. این مراکز با مدیریت خیرین و نظارت بنیاد سلامت رضوی اداره خواهد شد.
مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت رضوی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی این مراکز درمانی در حاشیه شهر، امکان ارائه خدمات درمانی سطح دو نیز در این مناطق فراهم شود تا بیماران برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به سفرهای درون شهری به وسط شهر نشوند، بی‌تردید این برنامه به کاهش هزینه‌های درمان و ترافیک شهری کمک بسیاری می‌کند.
وی بیان کرد: افتتاح دو دارالشفاء در زائرسرای طرق و بلوار چمن مشهد نیز در حال پیگیری جدی است تا به زائران آنها و همچنین مردم این مناطق خدمات پزشکی، پرستاری و بهداشتی پیشگیرانه ارائه شود. خادم‌یاران سلامت رضوی در پرتوی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در این دارالشفاءها خدمت خواهند کرد.
ابراهیمی گفت: زائران حرم مطهر رضوی بیمه زائر دارند و اگر در امکان متبرکه برای آنان اتفاقی بیفتد، به صورت رایگان به آنان خدمات‌رسانی می‌شود.
وی تصریح کرد: بنیاد سلامت رضوی در زیر مجموعه معاونت علمی آستان قدس رضوی با هدف ایجاد هم‌سویی و هم‌افزایی در تمامی بخش‌های فعال در حوزه بهداشت و درمان آستان قدس رضوی مانند مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان رضوی و مؤسسه خدمات دارویی رضوی در سال ۱۳۹۶ تشکیل شد.
مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت رضوی افزود: این بنیاد با همکاری دانشگاه‌ها و نخبگان علمی سراسر کشور و جمعی از ارادتمندان امام هشتم(ع) در تلاش است به اقشار مختلف مردم بویژه محرومان در حوزه دارو و درمان خدمات‌رسانی کند.

منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.