طلایی ترین عضو کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ صاحب ششمین طلای خود شد تا یک رکورد تاریخی ثبت کند.

شاهین و تکرار خاطرات «مایکل فلپس»

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حالا دیگر نام در تاریخ ورزش ایران ثبت شد. او به وعده ای که روز اول بازی های پاراآسیایی داده بود، عمل کرد و اکنون با کسب ۶ مدال طلا می تواند به تهران بازگردد.

این پسر ۲۵ ساله که در ماده های مختلف شنای معلولان صاحب رکورد است، اولین شناگر ایرانی بود که در بازی های پارالمپیک توانست به فینال برسد و پیش بینی می شود که در پارالمپیک ۲۰۲۰ اولین مدال آور شنای ایران هم باشد.

این ۶ مدال طلا چگونه به دست آمد؟
* شاهین در روز اول چراغ اول برای کاروان ایران روشن کرد و در ماده ۱۰۰ متر پروانه کلاس S۱۰ توانست طلایی شود. او بلافاصله بعد از پایین آمدن از روی سکوی قهرمانی، از هدف بزرگش سخن گفت: «این تازه آغاز کار من است و می خواهم در این دوره ۶ مدال طلا کسب کنم.» شاید باورش سخت بود و برخی تصور کردند که شاهین نمی تواند به وعده ای که داده، عمل کند؛ اما هر روز که پیش رفت، همه را به خودش امیدوارتر کرد.


* دومین مدال طلا در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ توسط شاهین ایزدیار در روز دوم به دست آمد تا این مسیر ادامه دار باشد.
* سومین مدال طلای نابغه شنای ایران در ماده ۲۰۰ متر مختلط کلاس SM۱۰ ثبت شد تا او یک گام دیگر به عملی کردن وعده اش نزدیک شود.
* روز چهارم برای شاهین ایزدیار یک روز ویژه بود. او بعد از اینکه مدال طلای ماده ۱۰۰ متر قورباغه کلاس SB۹ را به ارمغان آورد، وقتی برای شادی کردن نداشت و دقایقی بعد دوباره به آب زد. شاهین در ماده ۵۰ متر کرال آزاد کلاس S۱۰ به مصاف حریفانش رفت و طبق عادتی که داشت، زودتر از بقیه به خط پایان رسید تا به فاصله چند ساعت ۲ مدال طلا کسب کند.
* ایزدیار که در ۷ ماده در این دوره از مسابقات شنای بازی های پاراآسیایی حاضر شده بود، بعد از کسب طلای پنجم اعلام کرد که در روز پنجم شانس زیادی برای کسب مدال طلا ندارد و همین اتفاق هم رخ داد. البته که او گفته بود خودش هم دوست دارد به خاطر پرسپولیس ۶ مدال طلا کسب کند؛ در روز پنجم برای اولین بار نقره ای شد.
* وسرانجام امروز شاهین ایزدیار برای عملی کردن وعده بزرگش در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس S۱۰ به آب زد. او مثل اکثر مسابقات قبلی اش اولین نفری بود که به خط پایان رسید هم قولش را عملی کند و هم با کسب ۶ مدال طلا در ۶ روز نامش را در تاریخ ورزش ایران کسب کند.


شاهین و تکرار خاطرات «مایکل فلپس»
شاید قبل از این فقط در خاطر همه علاقه مندان ورزش از کسب چند مدال طلا در یک تورنمنت معتبر مثل المپیک یا حالا بازی های پاراآسیایی نام «مایکل فلپس» وجود داشت. شناگر آمریکایی که در ۴ دوره المپیک ۲۳ مدال طلا کسب کرد و اوجش در المپیک ۲۰۰۸ پکن بود که با در ۸ ماده به آب زد و ۸ مدال طلا برای کشورش به دست آورد. حالا شاهین ایزدیار با درخشش بی سابقه در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ توانست نامش درخشان از خودش به جای بگذارد و یادآور خاطرات مایکل فلپس باشد. شاهین هم نامش به عنوان یک اسطوره در تاریخ ورزش ایران ثبت شد و حالا باید به فکر درخشش در پارالمپیک باشد. او با کسب ۶ مدال طلا سهم بزرگی در موفقیت های کاروان ایران در جاکارتا داشته و در حالی که تاکنون ایران ۵۰ مدال طلا کسب کرده، این شناگر یک تنه بیش از ۱۰ درصد طلاهای ایران را به خود اختصاص داده است.


ایزدیار: روی همین ٦ طلا حساب باز کرده بودم
شاهین ایزدیار بعد از کسب ششمین مدال طلای خود و ثبت یک رکورد بی نظیر اظهار داشت: خدا را شکر می کنم در این شرایط که واقعا مردم در سختی و استرس به سر می برند، توانستم ۶ بار برای لحظه ای هم که شده آنها را خوشحال کنم و غم را از دل شان بردارم. با وجود این خستگی، در ۶ روز و با وجود فشار فراوان توانستم در ۷ ماده مدال کسب کنم آن هم در شرایطی که فشار بالایی را تحمل کردم. واقعا سخت است که ورزشکاری در این سطح، بخواهد این طور به بدنش فشار وارد کند و ۶ طلا هم بگیرد. خدا را شکر که بهترین ورزشکار پاراآسیایی شدم، خدا را شکر که این افتخار نصیب کاروان ایران شد.
وی درباره عملی شدن وعده اش عنوان کرد: پیش از شروع مسابقات، روی همین ۶ مدال طلا حساب کرده بودم. تمام برنامه ریزی ام این بود که بتوانم بهترین اتفاق ممکن را رقم بزنم. البته با احترام به همه هواداران فوتبال، تیم محبوب من پرسپولیس است و بخش زیادی از انگیزه هایم برای کسب ۶ مدال طلا این بود که طرفدار پرسپولیس هستم.

ایزدیار در پایان گفت: انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار این رقابت ها نیز افتخار بزرگ تری برای من بود. از حالا به بعد، برای چند روزی استراحت خواهم کرد. به محض بازگشت به ایران، به مشهد می روم و دو روز آنجا می مانم. دو، سه هفته ای مشغول استراحت می شوم و بعد، زیر نظر مهدی ضیایی و محمدحسین اقبالی تمرینات را شروع می کنم تا برای مسابقات جهانی آماده شوم. در آینده ای نه چندان دور نیز باید خود را مهیای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ کنم.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.