۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 624372

گروه ویژه اقدام مالی با ابراز نارضایتی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان تنها راه خروج نام این کشور از لیست خاکستری را انجام اقدامات بهتر برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست‌ها اعلام کرد.

FATF اقدامات پاکستان را کافی ندانست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با ورود گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسفیک (APG)، دور جدید گفت و گو و مذاکرات دولت پاکستان با مقامات بلند پایه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در اسلام آباد پایتخت این کشور آغاز شد.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از پاکستان درخواست کرد اقدامات بیشتری برای مبارزه با پولشویی و انتقال غیر قانونی منابع مالی به خارج از این کشور انجام دهد.

این سازمان بین المللی با ابراز نارضایتی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان تنها راه خروج نام این کشور از لیست خاکستری را انجام اقدامات بهتر برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست‌ها اعلام کرد.

هدف از بازدید گروه فنی (FATF)در سفر طولانی مدت خود به اسلام آباد بررسی اقدامات پاکستان در زمینه پولشویی و اقدام علیه منابع مالی تروریست‌ها است.

نام پاکستان در سال های 2012 تا 2015 بر اساس گزارش گروه بازنگری همکاری های بین المللی (ICRG) در لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت.

دولت پاکستان به دنبال وام از صندوق بین المللی پول است که یکی از شرایط صندوق بین المللی پول برای دادن وام چند میلیارد دلاری به پاکستان خروج نام پاکستان از لیست خاکستری کارگروه ویژه اقدام مالی است.

زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با گروه ویژه اقدام مالی برای قرار گرفتن پاکستان در لیست خاکستری این نهاد یا کشورهای پرخطر مطرح شده است.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در این زمینه اعلام نموده است که FATF، تحت نفوذ برخی کشورها از جمله انگلستان، آمریکا و آلمان، می‌خواهد پاکستان را در لیست خاکستری قرار دهد.

مشخص است که آمریکا از FATF به عنوان یک ابزار فشار علیه کشورها استفاده می‌کند. FATF همانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال تبدیل شدن به یک بازیچه در دستان دولتمردان آمریکا است.

چرا که علی‌رغم خارج شدن پاکستان از لیست کشورهای بیانیه عمومی گروه ویژه اقدام مالی اما به دلیل آنکه حاضر نشده است از سیاست‌های آمریکا پیروی کند، در خطر بازگشت به لیست خاکستری قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.