آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

صادرات نفت ایران ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ناظر انرژی غرب اعلام کرد به نظر می‌رسد پس از افزایش تولید در ۶ ماهه گذشته بازارهای نفت ذخایر کافی در اختیار دارند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ظرفیت تولید مازاد نفت جهان ۲ درصد کمتر از تقاضای جهانی است و احتمال کاهش بیشتر آن وجود دارد.

این آژانس بین المللی که مقر آن در پاریس است اعلام کرد:« تا مدتی تحت این فشار خواهیم بود. قیمت ها احتمالا بالاتر می رود و ما نگران تأثیرات منفی احتمالی آن بر اقتصاد جهان هستیم».

با بی رونق شدن بازار نفت ، اعضای اوپک و سایر صادرکنندگان نفت مثل روسیه در ماه ژوئن توافق کردند تولید نفت را افزایش دهند.

قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت از حدود ۴۵ دلار در هر بشکه در ماه ژوئن ۲۰۱۷ افزایش یافته و به بیش از ۸۵ دلار در این ماه رسید.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان مثل شرکت های نفتی آمریکا از ماه مه تولید خود را افزایش داده‌اند و تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۴ میلیون بشکه بالا برده اند.

در کل ، تولیدکنندگان خاورمیانه مثل عربستان و امارات از ماه مه ۷۳۵ هزار بشکه در روز تولید خود را برای جبران کاهش تولید ونزوئلا و ایران افزایش داده‌اند. تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی عرضه نفت ایران در ماه سپتامبر به کمترین مقدار در دو و نیم سال گذشته رسید چون مشتریان نفت ایران وارداتشان را به خاطر تحریم های جدید آمریکا متوقف کردند.

تولید نفت ایران به ۳.۴۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته که یک کاهش ماهانه ۱۸۰ هزار بشکه ای را در روز نشان می‌دهد. صادرات نفت ایران در ماه سپتامبربه ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

آژانس بین المللی انرژی به مشتریان عمده نفت در مورد سیاست انرژی هشدار داد و اعلام کرد:« این کاهش تولید با اجرایی شدن تحریم های آمریکا و تحویل محموله های نهایی در این ماه ، بیشتر هم خواهد شد».

آژانس بین‌المللی انرژی با پیش‌بینی اینکه تقاضای جهانی نفت با افزایش ۰.۱۱ میلیون بشکه ای در روز برای امسال و سال آینده به ۱.۲۸ و ۱.۳۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید ، اعلام کرد دور نمای مصرف نفت بی ثبات است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.