البرز- محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای کمکی به روند توسعه استان نخواهد داشت، گفت: سیاست وزارت کشور درعدم انتخاب فرماندار کرج به عنوان شهردار درست است چراکه مصلحت وزارت کشور بر این مبنا بود تا یک توان مدیریتی خوب از مجموعه بزرگ فرمانداری شهرستان کرج کم نشود.

پرداختن به حاشیه کمکی به روند توسعه استان نمی‌کند/حضور نخبگان در البرز را غنیمت بشماریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی استاندار البرز پیش از ظهر امروز شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز حدود ۹ هزار سال قدمت تاریخی و افتخارات باستانی دارد، افزود: در حال حاضر نماد این استان ‌در سازمان ملل موجود است.

وی افزود: همچنین فرصت حضور فرهیختگان و نخبه ها را در البرز غنیمت بشماریم و تنگناهای البرز را شناسایی کنیم.

نجفی با بیان اینکه استان البرز دارای شخصیت های برجسته ای است، افزود: افتخارحضور دکتر سمیعی به عنوان یک شهروند البرزی باعث افتخار ما است که بایستی از حضورشان بهره بگیریم و مرکزی که به نام دکتر سمیعی در مرز بین استان تهران و البرز در حال ساخت است فرصت خوبی برای شهروندان البرزخواهد بود.

استاندارالبرز به اهمیت حوزه گردشگری در استان البرزاشاره کرد و گفت: پتانسیل های گردشگری بسیاری در البرز وجود دارد که بایستی به مردم شناسانده شود ویکی ازاین پتانسیل ها وجود جاده زیبای کرج - چالوس است چراکه به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان به شمار می آید.

نجفی یکی از تنگناهای موجود در منطقه جاده کرج – چالوس را عدم وجود گاز شهری دانست و گفت: گازرسانی به این منطقه و بحث ابعاد آن در حفظ درختان و جنگالهای و کاهش آلودگی هوا در این بسیارحائز اهمیت است.

استاندار البرز به سد طالقان و زیبایی های شهرستان طالقان اشاره کرد و گفت: زیبایی های که این منطقه دارد قلب گردشگری استان محصوب شده است از اینرو درصدد حل مشکلات این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: با برگزاری چندین جلسه وایجاد کمیته های کاربردی به حل مشکلات استان البرز خواهیم پرداخت تا سالهای آینده در روز ملی البرز توانمندیهای استان معرفی شود.

نجفی به حفظ دارایی‌های طبیعی و تاریخی استان ازجمله باغ سیب مهرشهر کرج و کاخ مروارید اشاره کرد و گفت: حساسیت های شهروندان ما به این دو آثار تاریخی را جدی بگیریم و به بازسازی آن کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ترافیک سنگین در آزاد راه ها و جاده های استان که گریبانگیر ما شده است گفت: البرز گاها جزء آلوده ترین استان درکشور قرار می گیرد و بخش اعظم این آلودگی به سبب ترافیک سنگین در آزاد راه ها است که در تلاش هستیم تا سال آینده بخش هایی از قطار شهری وبزرگراه را در دستور کار قرار دهیم تا بار ترافیکی کمتر شود.

استاندار البرز بابیان اینکه در صنعت استان تحول عظیمی درحال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: علیرغم فشار اقتصادی و تحریم ها درکشور صنعت استان سر پا ایستاده است اما باید مشکلات پیش روی فعالان صنعتی البرز تا حد ممکن حل شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخاب شهردار کرج گفت: شورای شهر کرج با ترکیب جدید هیئت رئیسه خود بسیار در تلاش است و این شورا شهردار خود را انتخاب کرد ولی بحث دموکراسی اداری روند قانونی خود را باید طی کند.

وی در ادامه گفت: شهرکرج ۶ ماه اول شهردار داشته و در ۶ ماه بعدی نیز سرپرست داشت که خود نیزیکی از گزینه های شهرداری بود ودر حال اداره شهر است.

نجفی سیاست وزارت کشور درعدم انتخاب فرماندار کرج در گزینه تصدی گری شهرداری را درست دانست و گفت: سیاست وزارت کشور بر این مبنا بود تا یک توان مدیریتی خوب در مجموعه بزرگ فرمانداری شهرستان کرج کم نشود بلکه یک نیروی خوبی دیگری به مجموعه مدیریت شهری کرج اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای کمکی به روند توسعه استان نخواهد داشت، گفت: جلسه ای که احساس کنم اثر بخشی برای استان نخواهد داشت شرکت نمی کنم .

نجفی تصریح کرد: مشکلات ما در حوزه شهری و روستایی به ویژه اقتصادی بسیار است و بایستی در بهبود شرایط حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر تلاش کنیم.

استاندار البرز در پایان با تاکید بر اینکه رسانه ها و رسانه ملی کمک کنند شهر آرامش خود را داشته باشد، گفت: ما درکنار هم می توانیم کارها را پیش ببریم و از اندیشه های فکری وفرا جناحی نیز به هم کمک کنند تا اعتماد مردم به ما جلب شود چراکه بهترین سرمایه یک کشور مردم هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.