۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 624456

لو رفتن بزرگ اطلاعات هوآوی اطلاعات جزئی Mate ۲۰ Pro را فاش کرد و قیمت آن در انگلستان را مشخص کرد.

 اطلاعات جدیدی از Mate ۲۰ Pro فاش شد

هوآوی این روزها خود را برای مراسم رونمایی از محصولات خود، Mate ۲۰ و Mate ۲۰ Pro و احتمالا دستگاه گیمینگ خود، Mate ۲۰X برای هفته بعد در لندن حاضر می‌کند اما به تازگی، یک خبر بزرگ از شعبه آلمان این کمپانی به بیرون درز کرد که می‌تواند تمام لذت معرفی Mate ۲۰ Pro را در هنگام رونمایی از آن بگیرد. پیش از این، شایعات و خبرهای زیادی از این دو گوشی شنیده می‌شد اما اطلاعات جدید فاش شده، مشخصات جزئی این گوشی را لو داده‌اند.

در کنار این اطلاعات، چند رندر رسمی از Mate ۲۰ به همراه قیمت‌های انگلستان این گوشی فاش شده‌اند. بهتر است با قیمت این محصول آغاز کنیم. برای ورژنی که ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی دارد و به عنوان مدل پایه شناخته می‌شود، باید ۸۹۹ پوند پرداخت کرد. مدل دیگر Mate ۲۰ Pro دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. این قیمت ۱۰۰ پوند از قیمت P۲۰ Pro و ۱۳۰ پوند از قیمت Mate ۱۰ Pro بیشتر است. می‌توان نتیجه گرفت که هوآوی هم مانند دیگر شرکت‌ها سنت افزایش قیمت همراه با معرفی جدیدترین پرچمدار خود را حفظ کرده است.

Mate ۲۰ Pro از قدرت پردازش چیپست Kirin ۹۸۰ استفاده خواهد کرد و یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی با بریدگی بالای خود خواهد داشت. اسکنر اثر انگشت این گوشی زیر صفحه نمایش آن قرار خواهد گرفت و در قسمت پایین صفحه نمایش جاسازی خواهد شد. رزولوشن این صفحه نمایش ۱۴۴۰x۳۱۲۰ خواهد بود درست همان رزولوشنی که صفحه نمایش ال‌جی G۷ ThinQ و V۴۰ ThinQ داشتند.

ناچ بالای صفحه نمایش این گوشی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دوربین سلفی و لیزر IR را در خود جای می‌دهد که برای باز کردن قفل صفحه نمایش به کار گرفته خواهد شد. در پنل پشتی این گوشی، دوربین سه‌گانه‌ای با قدرت‌های ۴۰، ۲۰ , ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که همراه فلش LED آن به صورت مربع کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این گوشی ۴۰ مگاپیکسل است که دارای دیافراگم f/۱.۸ است و برای بهبود کیفیت تصاویر، ۴ پیکسل را در یک پیکسل جای می‌دهد. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی این گوشی یک لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/۲.۴ است و سنسور ۸ مگاپیکسلی آن یک لنز اولترا واید است. این دوربین‌ها با هم اپتیکال زوم ۵x و قابلیت تصویربرداری اولترا ماکرو را در فاصله‌ای به اندازه ۲.۵ سانتیمتر فعال خواهند کرد. دو چیپست پردازشگر وظیفه آنالیز کردن تصاویر و بهینه سازی آن‌ها از جمله بهبود نور تصاویر را بر عهده خواهد گرفت.

نکته عجیب و جالب اینجاست که هوآوی قصد دارد در کنار Mate ۲۰ Pro کارت حافظه نانوی خود را هم معرفی کند که نشان می‌دهد این گوشی از microSD پشتیبانی نخواهد کرد. کارت‌های حافظه نانو ظرفیت‌هایی تا ۲۵۶ گیگابایت خواهند داشت و اندازه آن‌ها به اندازه سیمکارت‌های نانو خواهد بود. این کارت‌های حافظه جانبی سرعت کارت‌های حافظه میکرو را خواهند داشت اما به طبع، از آن‌ها کوچکتر خواهند بود.

Mate ۲۰ Pro با یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تولید خواهد شد که با یک شارژر ۴۰ واتی پر خواهد شد. سرعت پر شدن ۷۰ درصد این باتری فقط ۳۰ دقیقه است و سرعت بالایی در شارژ خواهیم دید. علاوه بر این، این گوشی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی حتی می‌توانه به عنوان شارژر بی‌سیم هندزفری‌های بی‌سیم هوآوی که هوآوی در مراسم خود معرفی می‌کند، عمل کند. این نوع شارژ می‌تواند برای گوشی‌های دیگر هم که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند مورد استفاده قرار گیرد اما اصلا سریع نخواهند بود. نام این فناوری شارژReverse Charging است.

Mate ۲۰ Pro دارای گواهینامه IP۶۸ است یعنی این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. Mate ۲۰ Pro تنها ۱۸۹ گرم وزن و ۸.۶ میلیمتر ضخامت خواهد داشت. از نظر فناوری‌های اتصال، پرچمدار جدید هوآوی کجهز به وای-فای دوبانده، بلوتوث ۵.۰، NFC و LTE بسیار سریع است. این دستگاه با اندروید ۹.۰ Pie و رابط کاربری EMUI ۹.۰ به بازار خواهد آمد و در چهار رنگ گرگ و میش، مشکی، آبی و سبز به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.