حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی، به دو خودروی حامل آوارگان در غرب یمن، به جان باختن 15 نفر و مجروح شدن 20 نفر انجامید.

 عربستان دوباره به دو اتوبوس در یمن حمله هوایی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، جنگنده‌های «ائتلاف عربی» که یمنی‌ها آن را «ائتلاف سعودی-آمریکایی» می‌نامند، در جدیدترین حملات، دوباره به دو اتوبوس غیرنظامیان حمله کردند.

بر اساس گزارش «المسیره»، این اتوبوس‌ها در حال طی مسیر در «المصبریه» واقع در شهرستان «جبل راس» در استان الحدیده در غرب یمن بودند که مورد حمله قرار گرفتند و آمار اولیه حکایت از شهادت 15 تن و مجروحیت 20 نفر دارد.

«عبدالسلام علی جابر» سخنگوی رسمی دولت نجاد ملی یمن جمعه (دیروز) حمله ائتلاف متجاوز به مناطق مسکونی، زیرساخت‌ها، ذخایر آب و مسیرهای میان «التحیتا، الدریهمی و جزیره کمران» در الحدیده را بشدت محکوم کرد.

وی گفت حملات عمدی به زیرساخت‌ها، خودروهای اورژانس و نیز غیرنظامیان، جنایات جنگی علیه شهروندان یمنی است.

 وزارت بهداشت یمن پنجشنبه‌شب هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف سعودی، از هوا و دریا شهر الدریهمی استان الحدیده را بمباران کردند که به تخریب کامل دو بیمارستان این شهر منجر شد.

پنل حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل نیز هفته گذشته از عربستان خواست تا به سرعت حملات مرگبار علیه اهداف غیرنظامی در یمن را متوقف کند و مقاماتی را که در  حملات غیرقانونی دست داشته‌اند که به کشتار کودکان منجر شده است ، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

دیروز هم «جنبش جنوب یمن» به عنوان مهم‌ترین گروه سیاسی جنوب یمن که دارای پایگاه مردمی بسیار وسیع است و همچنین داعیه جدایی از بخش شمالی را دارد؛ در بیانیه‌ای عربستان سعودی و امارات را متهم ردیف اول وضع ناگوار یمن دانست.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.